توزیع سبد کالا در آستانه انتخابات توهین به فرهنگ مردم و هویت کشور است/ دولتی‌ها به فکر برطرف کردن مشکلات اصلی اقتصادی مردم باشند

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طبق تصمیماتی که گرفته شد سبد کالایی را در اردیبهشت‌ماه توزیع خواهیم کرد، کماکان امنیت غذایی در مقابل سوءتغذیه سیاست دولت در سال ۹۶ است و با تصمیمی که در حاشیه جلسه هیأت دولت با آقای نوبخت و حجتی اتخاذ کردیم، تأمین اعتبارش صورت گرفت تا بتوانیم در اردیبهشت ماه سبد دیگری به عنوان حمایت غذایی توزیع کنیم.

انتشار این خبر در فضای عمومی جامعه این سوال را به همراه داشت که چرا دولت در سالهای گذشته به فکر توزیع سبد کالا نبود و آیا امنیت غذایی در مقابل سوء تغذیه فقط در سال ۹۶ و آن هم در آستانه برگزاری انتخابات اهمیت پیدا کرده است؟!!!

در راستای مشخص شدن ابهامات موجود در این زمینه با چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشسته ایم؛

علی وقفچی ،نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، گفت:دولت جایگاه واقعی خود و مردم را به درستی نمی شناسد و چنین اقداماتی خود دلیل اصلی بر این  مدعاست.

وی  در ادامه افزود: فرض کنید هر سال هم به مردم یک سبد کالا داده می شد ، آیا این امر دردی از مردم دوا می کرد؟

نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: انجام این عمل ،توهین به فرهنگ مردم وهویت یک کشور است و چطور برخی از مسئولان با خود فکر می کنند که می توانند با این کارها مردم را گول بزنند و در انتخابات پیروز شوند.

وی همچنین اذعان داشت: دولتی که ۴ سال تمامی منابع و قدرت کشور را در اختیار داشته، نباید به جای اقدامات زیر بنایی در جهت تامین معاش مردم دست به چنین کارهایی بزند.

وقفچی اذعان داشت: من به عنوان یک ایرانی تاسف می خورم که چرا مسئولان باید اینچنین مردم را فریب دهند.

وی در پایان تاکید کرد: انجام اقداماتی از این دست ،حتی اگر با نیت درست مسئولان دولتی صورت گیرد اما در اذهان عمومی مردم به صورت منفی جلوه می کند و دولت باید به جای این کارها ،به فکر برطرف کردن مشکلات عدیده اقتصادی مردم و تامین معاش اقشار مختلف جامعه باشد.

توزیع سبد کالا در آستانه انتخابات صورت خوبی ندارد

نظر افضلی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: چنین اقدامی در آستانه انتخابات، شائبه های مختلفی را در اذهان عمومی شکل می دهد و توزیع سبد کالا در اردیبهشت ماه نزدیک به انتخابات ،صورت خوبی نداشته و باید در جهت نفی این عمل تبلیغات صورت گیرد.

وی همچنین افزود: چطور افرادی که هنوز نسبت به ماجرای سیب زمینی در دولت گذشته انتقاد شدید دارند،خود دست به اقداماتی اینچنینی می زنند.

نماینده مردم نهبندان در خانه ملت تصریح کرد: مردم مناطق محروم از توزیع سبد کالا در چند سال پیش نیز بسیار شاکی هستند زیرا بسیاری از افرادی که تحت حمایت کمیته امداد نبودند، نتوانستند سبد کالا را دریافت کنند.

مردم متوجه سوءنیت ها می شوند

نور محمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع توزیع سبد کالا بیان کرد: توزیع سبد کالا کار مثبتی است البته در صورتی که با نیت خالصانه صورت بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: در صورتی که این عمل براساس نیت کمک به محرومین نباشد،مردم خود متوجه خواهند شد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *