عبور از اعضای تعلیق شده با چراغ سبز به کاندیداهای جدید

به گزارش میانا به نقل از زیتون، شهردار تبریز در آستانه انتخابات شورای پنجم اظهار داشت: “معتقدم باید با نگاه روشن‌تری شمار داوطلبان ثبت‌نام‌شده را مد نظر قرار داده و تضارب ایده‌ها را به عنوان یک فرصت مهم فکری و پژوهشی در نظر بگیریم.

طبیعی است که از این بین، تنها ۱۳ نفر قادر به حضور در شورای پنجم خواهند بود؛ با این حال، برنامه‌ها و آرای داوطلبان را قدر می‌دانیم و مصمم هستیم که ایده‌های کاربردی هر یک از داوطلبان را در خدمت پشتوانه‌های مطالعاتی و تصمیم‌سازی‌ حوزه مدیریت شهری قرار دهیم.”

نجفی در شرایطی این سخنان را مطرح می کند که بعد از انتخابات تنها دو، سه ماه دیگر از عمر مسئولیتش باقی خواهد بود. هرچند شهردار تبریز علاقه ی وافری دارد تا تبریز ۲۰۱۸ را تجربه کند، اما ماندنش به انتخابات و شوراهای منتخب پیش رو بستگی دارد.

گذشته از اینکه خود شورای چهارم به خصوص منتقدین نجفی تا چه اندازه در تصمیم گیری ها و عزل و نصب ها و دخل و خرج های شهردار و شهرداری نقش داشته اند که امروز شهردار از پیشنهاد تمامی کاندیداها استقبال می کند، باید گفت نجفی با این سخنان به نوعی با زبان بی زبانی می خواهد بفهماند که او همچنان خواهد بود و اگر فردی قصد نشستن در صندلی شورار را دارد، باید از مسیرش وارد شود.

شهردار تبریز قصد دارد ائتلاف نا نوشته ای از هم اکنون درون شورای جدید شکل دهد. اتفاقی که در سال ۹۲ هم رقم خورد و کاندیداهای مستقل و یا جریانی بدون اینکه در لیست مشترکی قرار داشته باشند حتی با سلایقی کاملا متضاد پس از راهیابی به شورا، دور یک میز مشترک با اهداف نزدیک به هم نشستند.

اما ظاهرا شرایط شورای شهر تبریز این دوره متفاوت تر و ویژه تر از همیشه خواهد بود. اتفاقات رخ داده در شورای چهارم و بازداشت های گسترده انجام گرفته در بدنه شورای شهر و شهرداری تبریز در آستانه انتخابات، معادلات را پیچیده کرده است.

شاید حتی کاندیداهایی که دور قبل با خیال آسوده و با اختلاف بالای آراء به شورای شهر تبریز راه یافتند و در انتخاب رئیس شورا و شهردار نقش آفرینی کردند، امسال حاشیه امنی برای خود احساس نمی کنند.

پس از برملا شدن فساد شبکه ای و گسترده در شهرداری و شورای شهر هجمه سنگین انتقادات متوجه مدیریت شورا و شهرداری تبریز شد.

اینکه چگونه فسادی با این گستردگی درون شهرداری و شورا رقم خورده است و مسئولین مجموعه بی اطلاع بودند، سوال اول منتقدین است. اتفاقات رخ داده اخیر، شورای چهارم را به پرحاشیه ترین و پر حرف و حدیث ترین شوراهای تبریز تبدیل کرد.

طبق اظهارات مسئولین قضایی، احکام متخلفین شهرداری و شورای شهر تبریز صادر شده و طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد و این موضوع چالش اصلی پیش روی شهردار و رئیس شورا خواهد بود.

این سخنان و اظهارات اخیر شهردار تبریز را هم باید آخرین تیر ترکش برای ماندن در صحنه دانست. تقلایی که ظاهرا این دوره پرهزینه خواهد بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *