تبلیغ و تخریب نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی در بررسی صلاحیت‌ها مؤثر است

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از روابط عمومی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی، سلمان خدادادی با تاکید بر اینکه صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی با جدیت تمام و بر اساس قانون بررسی می‌شود اظهار داشت: شوراها به عنوان پارلمان محلی نماد واقعی مردم سالاری دینی هستند که مردم از این طریق می‌توانند در مدیریت شهرها و روستاهای خود نقش آفرین باشند.

وی گفت: بایستی افرادی امور شوراها را در دست بگیرند که تعهد و تخصص را توامان داشته باشند تا بتوانند آینده  بهتری را برای مدیریت و توسعه همه جانبه شهرها و روستاها  رقم بزنند.

خدادادی مدت زمان اعلام نهایی استعلام  نامزدها از مراجع چهارگانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال به هیئت‌های اجرایی را  ۱۶ فروردین ماه اعلام و افزود: ۱۷ فروردین رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی آغاز خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که «شوراهای شهر و روستا نقش بسیار مهمی در  مدیریت شهرها و روستاها دارند» اظهار داشت: افزایش استقبال کاندیداهای ثبت‌نام کرده نسبت به دوره‌های گذشته نشان از نهادینه شدن جایگاه مهم شوراها در سیستم مدیریت شهری و افکار عمومی است.

وی با اشاره به هماهنگی هیئت های نظارت و هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراها در سطح استان گفت: در این دوره از انتخابات شاهد همکاری و هماهنگی مناسب عوامل نظارتی و اجرایی نسبت به دوره‌های قبل هستیم.

خدادادی گفت: طبق جدول زمانبندی انتخابات نتایج بررسی هیئت‌های اجرایی روز ۲۴ فروردین ماه به هیات های نظارت اعلام خواهد شد که این مهم از ۲۵ الی ۳۰ فروردین ماه صورت می‌گیرد و اول اردیبهشت ماه نتایج به هیئتهای اجرایی اعلام می‌شود.

وی دوم اردیبهشت ماه را زمان ابلاغ  نتایج صلاحیت‌ها به داوطلبان توسط فرمانداران اعلام و یادآور شد: طبق قانون ۳ لغایت ۶ اردیبهشت داوطلبان معترض به رد صلاحیتها می‌توانند به هیئت عالی نظارت استان مراجعه کنند و هیئت عالی نظارت استان از ۷ اردیبهشت به مدت ۱۰ روز به شکایت داوطلبان رسیدگی  خواهند کرد و در  نهایت اسامی داوطلبان از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه توسط فرمانداران تهیه و منتشر می‌شود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبلیغ و تخریب نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی در بررسی صلاحیت‌ها مؤثر است تاکید کرد:گروه‌ها و کانال‌ها و افراد فعال در فضای مجازی نیز تنها مجاز به زمینه سازی در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند وتبلیغات برای یک نامزد خاص و یا تخریب نامزد دیگر غیر قانونی است و باید از آن خودداری شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *