تحقق اقتصاد مقاومتی «غیرت ملی» می‌طلبد/ مردم از مسئولین ناراضی‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶۶ به «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال»، اظهار داشت: خدا را شاکریم در مقطعی زندگی می‌کنیم که رهبری فرزانه و آگاه به مسایل در رأس قرار دارد و فرمایشاتی راهگشا و تامل‌برانگیز را بیان می‌نماید.

 

وی اضافه کرد: سال‌ها از مقوله‌ی اقتصاد مقاومتی غافل شده‌ایم و حال با اجرایی کردن سیاست‌های آن، تغییرات و ثمره‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را می‌بینیم، اقتصاد مقاومتی به‌مانند چشم‌اندازی است که دشمنان و به خصوص همسایگان حسودی را که چشم دیدنِ پیشرفت ایران را ندارند، مایوس می‌کند.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ریاضتی خواندن اقتصاد مقاومتی توسط عده‌ای از کارشناسان را غیرمنصفانه خواند و بیان داشت: برخی‌ها با تعابیر غلط می‌خواهند این مقوله را از اذهان مردم پاک کنند و مانع اجرایی شدن دستورات معظم‌له شوند، بنده اقتصاد مقاومتی را اقتصاد قناعتی تعبیر می‌کنم که لازمه‌ی توسعه است.

 

وی تاکید کرد: در برهه‌ی فعلی ما در شرایطی به مراتب‌ سخت‌تر از دوران دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم و در جنگ اقتصادی این غیرت ملی است که می‌تواند مانع کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم شود، مردم نیز باید غیرت به‌ خرج دهند و با خرید کالای ایرانی اقتصاد جامعه را شکوفا سازند.

 

این نماینده مجلس دهم به سوءمدیریت‌ها و ضعف عده‌ای از مسئولین اشاره کرد و توضیح داد: متاسفانه جوانان روز به روز دین‌گریز می‌شوند و مشکلات اقتصادی اعتقادات‌شان را تحت الشعاع قرار می‌دهد؛ در پشت پرده یک سری جریان‌ها فعالیت می‌نمایند و چنانچه معضل اشتغال و معیشت مردم حل نشود، دامنه‌ی تهدیدها افزایش خواهد یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی رهبر انقلاب آنگونه خونِ دل می‌‌خورند و مدام از مسئولین می‌خواهند تا مشکلات را با مدیریت جهادی حل کنند، همه ناراحت می‌شوند چراکه رهبر انقلاب پدر معنوی ایرانی‌ها محسوب می‌شوند و تاسف ایشان موجبِ ناراحتی همگان می‌گردد.

 

شیویاری خواستار مبارزه‌ی واقعی با قاچاق کالا و شناسایی خیانت‌کاران شد و اذعان داشت: در عرصه‌ی مبارزه با قاچاق قوانین خوبی به تصویب رسیده اما متاسفانه اجرا نمی‌شود، عده‌ای سودجو در بدنه‌ی دولت و مجلس با سوءاستفاده از جایگاه مسئولین و چراغ سبز مقامات اقدام به واردات قاچاق می‌کنند و از آنجایی که هرکس به منافع خود فکر می‌کند، کمر تولید ملی خم می‌شود.

 

وی ادامه داد: مسئولین باید بدانند که دیگر زمان آزمون و خطا گذشته است، ۴ سال تجربه‌ی خوبی شد و حال همه باید در خط ریلی که رهبر انقلاب ترسیم کرده‌اند حرکت کنند.

 

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه آمار و ارقام مسئولین در حوزه‌های مختلف باید صحیح و با واقعیت‌ها سازگار باشد، عنوان کرد: ملت وقتی می‌بینند مشکلات حل نشده اما عده‌ای با ارائه آمار از حل مسایل سخن می‌گویند، آزرده خاطر می‌شوند؛ مردم از عملکرد مسئولین ناراضی‌اند و این غیرقابل انکار است.

 

وی با اشاره به بیکاری تعداد زیادی از جوانان تحصیل‌کرده، ابراز داشت: اینکه تولیدکننده داخلی مجبور می‌شود برای فروش کالای خود اتیکت ترکیه را بر روی آن نصب نماید تا خودِ ایرانی‌ها آن را بخرند یک درد است.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. مردم میانه مخصوصا از عملکرد نمایندگان خود ناراضی اند.

  2. با سلام وعرض تبریک سال جدید خدمت نماینده عزیز وپر تلاش میانه جناب آقای دکتر شیویاری، به استحضار می رساند به توجه به سخنان وزین و گرانسنگ شما ، نمی دانم چرا شما با این همه آگاهی به سخنان ومشکلات مردم شهر توجه نمی کنید مشکلی که از طرف وزارت مسکن وشهر سازی برای مردم ایران بالاخص عده ای از خانواده های ساکن میانه به وجود آورده است ، می خواستم از شما بپرسم که به جز شما چه کسی می تواند قانون وضع کند تا مشکل مردم بر طرف گردد. مگر در یک کشور چند قانون وجود دارد یکی می آید زمین تصاحبی را مجانی سند می دهد ولی این وزارت خانه محترم زمین خریداری شده مردم را تصاحب کرده وبرایش سند می گیرد وتقاضای مبلغ هنگفت می کند این کجای عدالت است آقای نماینده ؟ ما مشکل خودمان را به شما نگویم پس به چه کسی بگویم ؟ شما را به تمام مقداسات قسم می دهم در این باره برای مردم کاری نماید . به امید خبر خوش از طرف شما جمعی از رای دهنده گان شما نماینده فعال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *