آخرین جلسه شورای اداری شهرستان میانه در سال ۹۵ تشکیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جلسه شورای اداری شهرستان میانه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، ، به تشریح اقدامات دستگاههای شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پرداخته، گفت: با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان میانه در ابتدای سال با استفاده حداکثری از اختیارات مدیریتی، ابتدا به شناسایی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای در معرض تعطیلی پرداختیم و پس از احصاء مشکلات آنان و ارائه تسهیلات موفق به احیای ۲۰ واحد در بخش کشاورزی با اعطای وام به مبلغ ۹۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال شدیم که منجر به ۱۵ نفر اشتغال جدید در این واحدها شد.

 

وی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز ۱۷ واحد توانستند مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اخذ نمایند که ۸۴ نفر اشتغال جدید علاوه بر اشتغال موجود را سبب شده است.

 

بهره برداری از کارگاه تولید روکش صندلی، احیای کارخانه های تعطیل شده ی آرد قافلانکوه و روز آذربایجان، تثبیت کارخانه گیربوکس سازی میانرو، ایجاد و راه اندازی سیلوی ۳۰ هزار تنی، راه اندازی کارخانه پانل های گچی آذین، احداث کارگاه تولیدی الیاف مصنوعی ترکمانچای، کارگاه لباس زیر و ۳ کارگاه زیرمجموعه در سطح شهرستان و احداث کارخانه خوراک دام و طیور، از جمله مواردی بود که دستگاههای شهرستان با مدیریت جهادی توانستند برخی مشکلات و موانع آنها را رفع و به برخی از آنها تسهیلات ارائه نمایند.

 

شکری از شناسایی، ارائه تسهیلات به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال و بازتوانی ۳۴۵ نفر توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز پرداخت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط اداره بهزیستی شهرستان به ۸۰ نفر برای اشتغال زایی در طول امسال خبر داد.

 

 

 

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال دو سردخانه ۵ هزار تنی به بهره برداری رسید و به دو سردخانه ۵ هزار تنی دیگر نیز مجوز صادر شده که آغاز به کار کرده اند.

 

صدور مجوز به سایت گردشگری آیدوغموش، احداث مجتمع گردشگری آبگرم سبز، صدور مجوز احداث مجتمع آب درمانی گوگدرق، از جمله اقدامات شهرستان برای توسعه صنعت گردشگری میانه بود که فرماندار میانه برشمرد و واگذاری بیش از ۹۰میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون ادوات کشاورزی برای نوسازی ۲۵۴ دستگاه کشاورزی، توسعه پایاب سد آیدوغموش به میزان ۲ هزار هکتار در ۱۱ روستا را نیز کارهای دولت در شهرستان میانه برای حمایت و توسعه بخش کشاورزی عنوان نمود.

 

شکری، برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در جهت حمایت و توسعه صنایع دستی شهرستان، برنامه ریزی و زمینه سازی برای انتقال ۶۰۰ صنف آلاینده به خارج از محیط شهری، پیگیری برای ایجاد دفتر گمرک و پایانه صادراتی و اداره استاندارد در شهرستان و مطالعه دقیق و نقطه یابی برای اکتشاف معادن شهرستان را اقداماتی در راستای توسعه شهرستان میانه نام برد که برخی انجام گرفته و برخی نیز با پیگیری ها و کار دستگاههای شهرستان روند تکمیلی خود را طی می کنند.

 

فرماندار ویژه میانه به سند تدبیر توسعه میانه و اقدامات صورت گرفته در این راستا را تشریح کرده، گفت: استفاده از پتانسیل بخش خصوصی برای تحقق این امر را در دستور کار خود قرار دادیم که از سرمایه گذارانی که اعلام آمادگی کردند حمایت نموده و پیگیر انجام امور آنها هستیم که تولید لوله فولادی مانیسمان یکی از آنهاست.

 

فرماندار ویژه میانه، افتتاح بیمارستان برکت امام خوینی(ره) با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت را یکی دیگر از کارهای مهم صورت گرفته امسال برشمرده، گفت: وزیر محترم بهداشت در سفر اخیرشان قول و تاکید برای تهیه و استقراردستگاه MIR  برای شهرستان میانه را داده شد.

 

وی از کلنگ زنی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی آقکند در آینده ی نزدیک خبر داده، افزود: تمامی زمینه های آغاز این پروژه صورت گرفته و موانع برطرف گردیده و مسئولیت انجام این پروژه بزرگ شرکت مپنا است که این حرکت بزرگی در منطقه خواهد بود.

 

شکری در خصوص پروژه آب شرب میانه نیز به بیان توضیحاتی پرداخته، گفت: مقرر شده بود تا ۲۰ کیلومتر این پروژه توسط بخش خصوصی انجام پذیرد که در این خصوص قراردادی منعقد شد که پیمانکار باید در خردادماه کار خود را آغاز می کرد ولی با اخذ چندین مهلت چند ماهه و به تعویق انداختن انجام پروژه، نهایتا خلع ید شده؛ در جلسه ای که در وزارت نیرو با حضور شیویاری، نماینده میانه تشکیل شد مقرر گردید سازمان آب، لوله را تامین و پروژه را آغاز نماید و ما نیز بر عهده دار شدن انجام پروژه توسط این سازمان اصرار داریم و بنابر اعلام سازمان آب، لوله های این پروژه تولید نشده و باید به سفارش وزارت نیرو تولید و به میانه منتقل شود، همچنین برخی زمین ها نیز در این مورد باید تملک شود.

 

 

وی با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برای راههای روستایی میانه تخصیص یافته است، ابراز امیدواری کرد در صورت تامین این اعتبار توسط دولت، پروژه راههای روستایی انجام خواهد گرفت.

 

 

معاون استاندار آذربایجان شرقی شهرک شماره دو میانه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی نام برده گفت: این پیشنهاد از سوی میانه در کارگروه اقتصاد و صنعت استان به تصویب رسید و برای توسعه و سرمایه گذاری این شهرک از بخش خصوصی دعوت می شود و در این خصوص آگهی صادر شده است.

 

شکری وارد بحث فعالیت های دولت در شهرستان میانه در حوزه عمرانی شده، ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش گازرسانی، ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش توسعه شبکه آب و فاضلاب، نوسازی و تحول عظیم در بخش برق رسانی، آب و فاضلاب روستایی و سایر بخش ها در سطح شهرستان را نمونه هایی از عملکرد امسال دولت در بخش عمرانی برشمرد.

 

وی ترویج الگوی جدید کاشت گندم باران توسط جهاد کشاورزی و استقبال چشمگیر کشاورزان از این نوع کشت را قدمی مثت عنوان کرده، افزود: این امر موجب شد کشاورزان با کاشت گندم به میزان هزار هکتار، افزایش برداشت محصول به میزان ۵۰۰ کیلو در هر هکتار و درآمدی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال را داشته باشند.

 

فرماندار ویژه میانه با اشاره برپایی انتخابات طی ماههای آتی، خواستار همکاری تنگاتنگ دستگاههای شهرستان با ستاد برگزاری انتخابات برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم شده، گفت: تجربه انتخابات گذسشته در این شهرستان نشان می دهد که جای هیچگونه نگرانی نیست و همه اعضای شورای اداری وعوامل در این راستا همدل و همراه هستند.

 

شکری با ابراز خرسندی از آمادگی کامل تمامی ادارات و دستگاههای شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب به مردم مخصوصا در ایام نوروز، از بازدیدها و نظارت های نوروزی خبر داده گفت: نظارت بر بازار و غذاخوری ها در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در سطح شهر و محورهای مواصلاتی شهرستان رسیدگی های ویژه ای صورت پذیرد.

 

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه میانه و دکتر فرمند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دیگر سخنرانان این جلسه بودند.

 

در این جلسه از دست اندرکاران برپایی برنامه ها و مراسمات دهه فجر امسال تقدیر شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *