واحدهای لبنی نیمه تعطیل شهر میانه،از نبود حمایت تا تدبیر خشک و خالی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، توسعه کشاورزی دانش بنیان و تکمیل زنجیره تولید به عنوان یکی از محورهای سند توسعه شهرستان میانه بشمار می آید،  که متاسفانه در حال حاضر تولیدات لبنی در سطح شهرستان میانه به شهرهای هم جوار ارسال و یا به مصرف فروشگاه های خورد می رسد .

در حالی که شهرستان میانه با عرضه سالیانه 1800 تن گوشت گوسفند و تولید  3 تن شیردر ردیف شهرستان های توامند تولید گوشت قرمز و شیر در سطح استان آذربایجان شرقی قرار دارد، متاسفانه این روزها کارخانجات تولید فرآورده های لبنی میانه در وضعیت خوبی به سر نمی برند .

در مجموع سه واحد تولید فراورده های لبنی در سطح شهرستان میانه ، 2 واحد آن در شهرک صنعتی شهر میانه و 1 واحد آن در شهر ترک در بخش کندوان قرار دارد، که واحد های لبنی مستقر در شهر میانه به حالت نیمه تعطیل درآمده است .

درحالی که آمار و اطلاعات از وجود 800 هزار راس دام در سطح شهرستان میانه خبر می دهد، در سال‌های اخیر به دلیل خشک‌ سالی و کمبود زمین‌های زراعی مناسب برخی از ساکنان روستا شغل خود را تغییر داده اند که بر لزوم توجه هر چه بیشتر به صنعت و تولید فراورده های گوشتی و لبنی در شهرستان میانه می افزاید .

واحد دام شیری نسبت به واحدهای گوشتی زحمت و دردسرهای بیشتری را می طلب،  تا کارش به ثمره بنشیند،  مطمعناً نبود برنامه ریزی دقیق و رسیدگی نکردن به مشکلات پیش روی دامداران، با کمتر شدن منابع خوراک دامی در آینده نه چندان دور، به بدتر شدن وضعیت دامی شهرستان میانه دامن خواهد زد .

بی شک اکتفا کردن بر فراهم آوردن و دادن مجوز های احداث کارخانه به جهت قلمداد کردن طرح حمایتی از سوی مسئولین در مقابل کاهش میزان تولید شیر هیچ ثمره ای در پی نخواهد داشت و این مسئله نیازمند کار تحقیقاتی و زیر بنایی در صنعت دام و طیور و یا فراورده های لبنی می باشد، تا لبه هر دو ترازوی ظرفیت صنایع لبنی و تولید شیر عاملی مهم  را با یکدیگر میزان سازد .

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *