۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در اهر نوسازی شده است

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، عزت جبانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک پیشاپیش عید نوروز به تاکسیرانان و شهروندان اهری اظهار داشت: تاکسیرانی شهرداری اهر قبلاً به‌صورت واحد بود و از شهریورماه سال جاری با مصوبه وزارت کشور به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر ارتقاء یافت و هدف شهردار اهر از این ارتقاء تحولی در تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی شهر اهر بود.

وی با اشاره به اینکه تقریباً از زمان ارتقاء واحد تاکسیرانی به سازمان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری اهر، تاکسی ها نوسازی شده است، افزود: امسال توانستیم ۱۳۰ دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی اهر را نوسازی کنیم و تنها از مجموع ۳۶۰ دستگاه تاکسی، ۶۰ دستگاه برای نوسازی نیاز دارند این در حالی است که ناوگان فرسوده برای دریافت تسهیلات جهت نوسازی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر ادامه داد: در بحث ضمانت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، کسانی که پروانه تاکسیرانی دارند برای دیگر همکاران خود ضامن می‌شدند که این امر در نوسازی ناوگان تأثیر قابل‌توجهی داشته است و برنامه دیگری که داریم اقساط تاکسی‌های خریداری شده را به بلند مدت سوق داده و یا اقساط ۶۰۰ هزار تومانی را به حداقل ۴۰۰ هزار تومان در ماه برسانیم و این برنامه را به جد پیگیری می‌کنیم.

جبانی از فعالیت ۷۰ آژانس تلفنی در سطح شهرستان اهر خبر داد، گفت: در کل آژانس‌های تلفنی ۷۰۰ دستگاه تاکسی‌تلفنی وجود دارد، متأسفانه قبلاً تاکسی‌های تلفنی ساماندهی نشده و قابل‌شناسایی نبودند که خوشبختانه با همکاری اتحادیه تاکسی‌تلفنی داران، تمامی تاکسی‌تلفنی‌های شهر اهر کدبندی و ردیف‌بندی شده‌اند تا خدای‌ناکرده در صورت بروز مشکلی بتوان راننده و یا آژانس را شناسایی کرد.

وی بابیان این‌که تصمیم داریم تا از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اهر که مراحل تأیید صلاحیت اخلاقی را طی کرده‌اند برای سرویس‌های مدارس استفاده کنیم، اظهار کرد: علاوه بر مینی‌بوس‌ها، سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر رانندگان دارای صلاحیت اخلاقی را جهت جابه‌جایی دانش آموزان انتخاب می‌کند و اگر این سازمان رانندگان را معرفی نکند کسی حق سرویس‌دهی به دانش آموزان را ندارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر بیان داشت: تابلو و آرم علائم خاصی برای سرویس مدارس شهر اهر نصب می‌شود تا هم دانش آموزان و هم والدین بتوانند سرویس‌های مدارس را به‌راحتی شناسایی کنند و از این بابت به غیر از رانندگان تأیید صلاحیت شده اجازه نمی‌دهیم تا به سرویس مدارس ملحق شود و سرویس‌ها از طریق سازمان مدیریت حمل و نقل معرفی خواهند شد.

جبانی با تأکید بر اینکه با توجه به وجود نزدیک به ۳۵ دستگاه مینی‌بوس در شهر اهر تصمیم داریم تا مینی‌بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی را ساماندهی کنیم، بیان داشت: اکنون در حال انعقاد قرارداد با رانندگان مینی‌بوس‌ها هستیم که یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان بهره‌مندی مردم مناطق حاشیه‌نشین شهر اهر از ناوگان حمل و نقل عمومی است و از طرفی به دلیل عدم رغبت ناوگان در نقاط حاشیه‌ای ۵ ایستگاه جدید تعریف کرده‌ایم و همچنین به علت تردد خودروهای اضافی در میادین اصلی شهر، دیگر میادین شهر اهر گنجایشی نداشت.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه میدان شهرداری تا شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری جدیداً راه‌اندازی شده و رونق گرفته است، گفت: همچنین ایستگاه‌های منطقه شله بران، خانکندی، ۷۲ دستگاه و دانشسرا را راه‌اندازی کرده‌ایم که مسافران از این ایستگاه‌ها به خیابان طالقانی یا همان مقابل بازار بزرگ اهر انتقال می‌دهند و این ایستگاه‌ها فعلاً به‌صورت آزمایشی بوده که در صورت استقبال شهروندان، مقصد این ایستگاه‌ها به قالاقاپوسی انتقال می‌دهیم و از طرفی نیز کرایه در ایستگاه‌هایی که اخیراً دایر شده همان قیمت ۵۰۰ تومان است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر بابیان اینکه کمیته انضباطی سازمان مدیریت حمل و نقل در صورت مشاهده تخلفات سریعاً رسیدگی می‌کند، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون به تخلفات اخلاقی از سوی رانندگان تاکسی و یا مینی‌بوس برخورد نکرده‌ایم و همچنین شکایاتی از این مورد از سوی مردم دریافت نکرده‌ایم هرچند شکایت‌هایی در خصوص کرایه دریافت می‌کنیم که با آن طبق آیین‌نامه‌های انضباطی در صورت محرز شدن تخلف با فرد متخلف برخورد می‌کنیم.

جبانی تصریح کرد: اکیپ گشت ویژه نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی به‌صورت دو شیفته در سطح شهر اهر فعال بوده و برای همکاری مأموران پلیس راهور در این مورد با راهنمایی و رانندگی قرارداد انعقاد کرده‌ایم و در بحث ترافیکی و شکایت‌های مردم جهت رسیدگی در محل از مزیت‌های گشت ویژه نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه برای ناوگان گازوئیلی شهرستان اهر از سال آینده پروانه فعالیت صادر می‌شود، افزود: به‌منظور ساماندهی و تخصیص گازوئیل برای ناوگان بایستی رانندگان جهت برخورداری از طرح در سامانه مشخصات خودرو را ثبت و هم نسبت به اخذ پروانه فعالیت اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر صدور کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل عنوان کرد، ادامه داد: یکی دیگر برنامه‌های ما حذف پول نقد از ناوگان درون‌شهری است که مردم برای پرداخت کرایه از کارت استفاده کنند که در صورت تحقق شهرستان اهر بعد از تبریز دومین شهرستانی خواهد بود که این سیستم را در ناوگان حمل و نقل عمومی راه‌اندازی می‌کند.

جبانی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر با آغوش باز تمامی انتقادات و پیشنهادات مردم اهر را می‌پذیرد، تأکید کرد: تعامل و همفکری با رسانه‌ها بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند درحالی‌که برای تعامل با رسانه‌ها بیش از پیش علاقه‌مند هستیم و امیدواریم رسانه‌ها در راستای ارتقاء کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل همکاری مستمری داشته باشند.

وی بابیان اینکه ارائه خدمات به حومه بیست کیلومتری شهرستان اهر در صورت تأیید مراجع ذی‌ربط از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت حمل و نقل است، تصریح کرد: با اجرای این طرح ساکنین روستاها نزدیک شهر اهر از ناوگان حمل و نقل بهره‌مند ‌می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر از راه‌اندازی تاکسی‌های راهنمای گردشگر یا همان تاکسی از من بپرس در آستانه عید نوروز در شهر اهر خبر داد، گفت: از مزیت‌های تاکسی‌های راهنمای گردشگر، انتقال مسافران نوروزی و گردشگران به مناطق گردشگری و آثار تاریخی از جمله بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، خانه دکتر قاسم خان اهری و غیره بوده و راه‌اندازی این تاکسی‌ها گامی در جهت جذب گردشگران است.

جبانی با تأکید بر اینکه مسافرکشی خودروهای شخصی در مقابل بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر شکایت‌های بسیاری را داشته است و بیماران و پزشکان از این بابت ناراضی بودند، اظهار کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده ایستگاه تاکسی در مقابل بیمارستان دایر کردیم که در آینده تصمیم داریم تا با هماهنگی‌ها ایستگاه شبانه‌روزی در داخل محوطه بیمارستان راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر به‌صورت تمام‌وقت آماده دریافت گزارشات مردم بوده که مردم در صورت لزوم می‌توانند با شماره ۴۴۳۴۹۰۱۰ تماس حاصل کنند، بیان کرد: اگر راننده تاکسی اعم از تلفنی یا عمومی مسافران را از رساندن به مقصد مورد نظر امتناع کرد با ارائه کد و ردیف از طریق تلفن مذکور اطلاع دهند تا با راننده متخلف برخورد صورت گیرد، همچنین رانندگان با امضاء تعهدنامه مکلف شده‌اند تا در مسیرهایی که سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر برای آن‌ها تعیین کرده فعالیت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اهر در پایان با تأکید بر اینکه بهره‌مندی از خدمات نهادها و سازمان‌های شهری حق تمامی مردم است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدیری بر امور مدیریت دارد بایستی در راستای رفع مشکلات مردم و بهره‌مندی مردم از خدمات عمومی تلاش کند و ما بر این اصل پایبندیم، فرماندار و شهردار و معاون خدمات برای ارتقاء سازمان مدیریت حمل و نقل تلاش وافر داشته‌اند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *