آلمان سیاستمداران ترکیه‌ای را تهدید کرد که سفر آنان به آلمان را ممنوع می‌کند

به گزارش میانا به نقل از فارس، «پتر آلتمایر» رئیس دفتر صدراعظم آلمان سیاست‌مداران ترکیه را تهدید کرد که به آنها اجازه ورود به آلمان داده نخواهد شد. وی ضمن انتقاد از سیاست‌های انتخاباتی مقامات ترکیه‌ای در آلمان همچنین به مقایسه سیاست‌های کشورش با نازی‌ها واکنش نشان داد.

آلتمایر در این مورد به فونکه مدین گروپه گفت: «ممنوعیت سفر آخرین اقدام است که ما چنین حقی خواهیم داشت.دولت آلمان مقایسه با نازی‌ها و اتهامات عجیب و غریب را تحمل نخواهد کرد. ترکیه همیشه به ارزش‌های بزرگی اشاره می‌کند که احترام کشورش را از بین نمی برد اما آلمان هم افتخار خود را دارد.»

این سیاستمدار آلمانی افزود: «دولت آلمان خود را در سطحی قرار نمی‌دهد که وارد مرحله‌ای شود که رفتارهای غیرمسئولانه، روابط آلمان و ترکیه را به خطر می‌اندازد.» وی تاکید کرد که آلمان نباید وارد این بازی شود.

آنکارا در هفته‌های اخیر تنش‌های فراوانی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع‌آوری رای «مثبت» برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک در کشورهای مذکور است.

مخالفت دولت‌های اروپایی با برگزاری سخنرانی و تجمعات تبلیغاتی مقامات ترکیه در کشورهایشان برای جمع کردن رای مثبت به تغییر قانون اساسی در همه‌پرسی ۲۷ فروردین، باعث عصبانیت بیش‌ از حد آنکارا شده به گونه‌ای که حتی اروپا را تهدید به تحریم می‌کند. سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر مقایسه سیاست‌های آلمان و هلند با سیاست‌های نازی‌ها از جمله موارد تنش‌آفرین بوده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *