رای دادگاه ویسکانسین علیه فرمان مهاجرتی جدید ترامپ

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ “ویلیام کانلی”، قاضی فدرال شهر مدیسون- در ایالت ویسکانسین- روز گذشته به نفع یک خانواده مهاجر سوری رای داد و به این ترتیب راه را برای ملغی کردن فرمان مهاجرتی جدید “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا، باز کرد.

این قاضی فدرال به همسر و فرزند یک تبعه سوری که پیش از این درخواست پناهندگی وی در آمریکا پذیرفته شده بود، اجازه اقامت در این کشور را داد. به این ترتیب این دو مهاجر سوری از جدیدترین فرمان مهاجرتی ترامپ مستثنی شدند.

در حال حاضر، دادگاه‌های آمریکا با چندین پرونده مشابه دیگر از سوی خانواده مهاجران مواجه هستند و قاضی ویسکانسین راه را برای به نتیجه رسیدن درخواست آن‌ها نیز هموار کرده است.

پدر این خانواده سوری برای فراهم کردن شرایط زندگی به آمریکا سفر کرده و پیش از صدور فرمان نخست ترامپ موفق به کسب اجازه اقامت در این کشور شده بود. وی که برای حفظ امنیت نامش فاش نشده است، تلاش خود را برای انتقال همسر و دخترش به آمریکا آغاز کرد؛ اما با فرمان مهاجرتی ترامپ مواجه شد. خانواده این مرد سوری همچنان در حلب زندگی می‌کنند؛ اما با رای دادگاه ویسکانسین می‌توانند سفر خود را به آمریکا بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

به موجب فرمان مهاجرتی جدید ترامپ، اتباع سودان، سومالی، لیبی، یمن، سوریه و ایران به مدت ۹۰ روز از ورود به آمریکا منع شده‌اند. این فرمان از ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) اجرایی خواهد شد.

پیش از این ترامپ نام عراق را نیز در فهرست این کشور‌ها قرار داده بود؛ اما در فرمان جدید نام این کشور حذف شده است. فرمان قبلی ترامپ از سوی یک قاضی فدرال در شهر سیاتل ایالت واشینگتن لغو شد.

در حالیکه قاضی ویسکانسین روز گذشته به نفع خانواده سوری رای داد؛ یک دادگاه در سیاتل درخواست مشابهی را رد کرد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *