خبر درگذشت «دهقان فداکار» تکذیب شد/ خواجوی در سلامت کامل به سر می‌برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، چند روزی است شایعه فوت دهقان فداکار (ریزعلی خواجوی) در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود.

 

این در حالی است که طی تماس‌هایی که خبرنگار میانا صبح امروز با منزل وی داشته، شخص ریزعلی خواجوی ضمن تکذیب این خبر، برای کسانی که آن را در فضای مجازی شایع کرده‌اند، ابراز تاسف کرد.

 

دهقان فداکار افزود: عمر دست خداست و هر بنده‌ای روزی به لقاءالله می‌پیوندد اما هنوز زنده‌ام و حالم خوب است.

 

وی افزود: هدف کسانی را که اقدام به شایعه پراکنی درخصوص فوت بنده کرده‌اند را نمی‌دانم اما می‌توانم بگویم که از این موضوع بسیار ناراحت هستم.

 

گفتنی است؛ خواجوی روز پنجم اسفندماه سال ۱۳۰۹ خورشیدی در روستای قلعه جوق شهرستان میانه چشم به جهان گشود و در آذرماه ۱۳۴۱ شمسی، در سن سی و دو سالگی شب‌هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد.

 

 در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد؛ این کار نتوانست مسئولین قطار را آگاه سازد و در نهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود، توانست باعث توقف قطار شود.

 

به گفته‌ی دهقان فداکار، پس از توقّف قطار، مردم ناراضی پیاده شدند و او را کتک زدند تا اینکه او آنها را متوجه خطری که در انتظار آنها بود، ساخت. پس از آنکه مسافرین با چشم خود ریزش کوه را دیدند به تشکر و عذرخواهی از او روی آوردند.

 

در سال ۱۳۸۵ در سومین همایش اعطای تندیس ملی فداکاری از وی تجلیل شد و این تندیس به او اهدا شد.

 

ماجرای فداکاری خواجوی در کتاب‌ها چاپ شد و اکثر ایرانی‌ها از اقدام تحسین‌برانگیز این شخصیت آذربایجانی آگاه شدند.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *