جزئیات فرمان جدید ضدمهاجرتی ترامپ

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوشنبه فرمان اجرایی جدیدی در زمینه مهاجرت امضا کرد که طی آن اتباع ۶ کشور از جمله ایران را از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند. فرمان پیشین ورود اتباع عراق، ایران، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و سودان را ممنوع اعلام کرده بود اما در فرمان جدید نام عراق از فهرست حذف شده است.

فرمان اجرایی ترامپ اتباع ۶ کشور ایران، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه را برای ۹۰ روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند.

ترامپ تصریح کرده مقام‌های آمریکایی می‌توانند برای هر یک از اتباع شش کشور یاد شده، بر حسب بررسی‌های مورد به مورد، معافیت صادر کنند.

* منع ورود اتباع شش کشور موارد زیر را شامل خواهد شد:

– افرادی که در زمان اجرای این فرمان، خارج از خاک ایالات متحده آمریکا هستند

– افرادی که تا ساعت ۵ بعدالظهر روز ۲۷ ژانویه سال ۲۰۱۷، روادید معتبر نداشته‌اند؛ در زمان اجرایی شدن این قانون، روادید معتبر ندارد.

* اتباع شش کشور که هر از شرایط زیر را داشته باشند از ممنوعیت‌های فرمان جدید معاف شده‌اند:

– تمامی ساکنان دائمی قانونی ایالات متحده آمریکا

– هر یک از اتباع کشورهای خارجی که در روز اجرایی شدن این فرمان یا بعد از آن، برای ورود به آمریکا پذیرفته شوند یا دارنده فرم parole (مجوز ورود یکبار به آمریکا برای مقاصد خاص) باشند؛

– هر یک از اتباع کشورهای خارجی دارنده هر سندی غیر از ویزا که به وی اجازه سفر به آمریکا و تلاش برای ورود یا پذیرش به آمریکا می‌دهد و در روز اجرا شدن این فرمان یا هر تاریخ دیگر بعد از آن معتبر باشد.

– هر یک از اتباع دو گانه کشورهای هدف که در حال سفر با گذرنامه کشورهایی باشند که در این فرمان هدف قرار ندارند.

– اتباع خارجی که در حال سفر با ویزای دیپلماتیک یا ویزای از نوع دیپلماتیک، ویزای ناتو، ویزای C-2 برای سفر به سازمان ملل، یا ویزاهای G-1، G-2، G-3,  G-4  باشند.

– هر یک از اتباع کشرهای خارجی که به آنها پناهندگی اعطا شده است؛ هر یک از پناهندگانی که برای ورود به آمریکا پذیرفته شده‌اند یا هر فردی که به آنها فرم parole پیشرفته اعطا شده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *