مدیریت دفاعی در آسیب های اجتماعی جواب نمی دهد/ افزایش اعتیاد زنان از طریق آرایشگاه ها و مواد لاغری!

به گزارش میانا به نقل از آناخبر،  محمد علی  نصرتی در جمع کارشناسان آموزش و پرورش استان  در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی ازمولفه های تاثیرگذار و کانون توجه  جهان است،  اظهار داشت: نعمت داشتن دین، ایمان و امنیت در سایه همین نظام به دست ما آمده است و باید این نعمت ها را بازگو کنیم ولی متاسفانه گاهی دچار غفلت می شویم.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن افزود: وقتی دکترین دشمن نتوانست د رجنگ تحمیلی و جنگ سخت به هدف خود برسد راه و روش خود را برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر داد و با تمامی امکانات به  میدان جنگ نرم آمده است و یکی از مهمترین ابزارها در این جنگ، مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی تصریح کرد: دشمن درصدد است با ترویج انواع مفاسد اخلاقی  و انتقال فرهنگ خود، بنیان خانوده را که با ارزش ترین عنصر یک جامعه است را ازهم بپاشد.

نصرتی ادامه داد: شاید ۱۰ سال پیش مبارزه با قاچاچیان مواد مخدر و مصرف کننده های مواد که عمدتا مواد سنتی را مصرف می کردند راحت بود و و قتی آن زمان رهبر معظم انقلاب سخن از شیبخون فرهنگی می زد زیاد برای ما قابل ملموس نبود ولی حالا انواع مواد مخدر و مواد محرک صنعتی که قدرت تخریب آن ها ده هزار برابر بیشتر از مواد مخدر سنتی هستند علاوه بر ورود از مرزها در داخل خانه و گلدان ها کاشته می شوند و این غیر قابل کنترل است.

وی مواد مخدر و الکل را ام الفساد عنوان کرد و گفت:  متاسفانه ترامادول که دروزاه ورود به مواد مخدر است آمار مصرف آن بین دانش آموزان و دانشجویان افزایش یافته و  تعداد زنان معتاد  که عمدتا از طریق آرایشگاه ها و مصرف مواد لاغری معتاد می شوند  نیز افزایش دارد و این زنگ خطر بزرگی است که به صدا در آمده است چرا که به دنبال آن  نوزاد معتاد متولد می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، کنترل خوابگاه های دانشجویی و خانه های مجردی را خواستار شد و گفت: در مقابله با این موضوع پشت میز نشینی و برخوردهای چکشی نمی تواند جواب دهد بلکه باید برای پیشگیری، هنر و مهارت داشته باشیم و با ادبیات تاثیرگذار بتوانیم نسل جوان را از خطرات آن آگاه کنیم.

نصرتی از افزایش همسر و کودک آزاری، تجاوز به عنف، قتل، دعوا و در گیری ها  در نتیجه مصرف مواد مخدر صنعتی خبر داد  و اظهار داشت: نهاد های تربیتی مثل آموزش و پرورش علاوه بر علم آموزی باید برای تربیت نسل جوان برنامه داشته باشند برای این که علمی که جهت دار نباشد به هیچ دردی نمی خورد.

وی بر افزایش سطح آگاهی والدین و دانش آموزان تاکید کرد و افزود: خانواده، جامعه و آموزش و پرورش باید با هماهنگی و در یک راستا برای تربیت نسلی آگاه و سالم همت گمارند و تک روی در این حوزه جوابگو نخواهد بود و لازم است برخی مهارت ها مثل حل مساله، نه گفتن به دوستان ناباب، شیوه های صحیح دوست یابی و قدرت تحمل در برابر مشکلات را درخانه و مدرسه به فرزندان بیاموزیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان این که گاه خود ما هم مقصر بوده ایم، ادامه داد: بعد از انقلاب و تغییر برخی  فرهنگ ها سبب مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد  تغییرات جمعیتی و معضلی به نام حاشیه نشینی شد که خود حاشیه نشینی نیز سبب ایجاد بسیاری ازآسیب های اجتماعی شده است.

نصرتی با اشاره تاثیرات مخرب استفاده نادرست از فضای مجازی و سایبری گفت: متاسفانه قبله جامعه امروزی فضای مجازی است و نهاد های فرهنگی کشور از این موضوع غافل هستند و اهمیت این موضوع به حدی است که رهبر معظم انقلاب گفتند اگر می توانستم شخصا مسئولیت ستاد فضای مجازی را برعهده می گرفتم.

وی نقش آموزش و پرورش را در این زمینه تعیین کننده دانست و گفت: فضای مجازی مانند بارانی است که برای در امان بودن از آن باید چتر حمایتی داشت و برای مقابله با انواع آسیب های اجتماعی مدیریت دفاعی جواب نمی دهد بلکه باید به صورت جهادی وارد شد

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *