اشتغالزایی کار آفرین نمونه میانه ای برای ۴۰ نفر/ واحد تولید روکش اتومبیل نیازمند حمایت مسئولین استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، موضوع اشتغال یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است و پرداختن به این موضوع با اهمیت اثرات بسیار قابل توجهی در تمامی حوزه های اجتماعی دارد.

 

در این میان یکی از مولفه های ثابت بحث اقتصاد مقاومتی، بخش اشتغال است و آنچه که در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است اینکه به حوزه های زیادی مرتبط است و دو رکن اصلی آن حاکمیت و در واقع دولت و مردم قرار دارند.

با فعالیت هر چه بهتر بنگاه های اقتصادی کوچک و  واحدهای صنعتی تولید داخلی،  افزایش اشتغال و کمک شایانی به چرخه اقتصاد و حل معضل بیکاری می شود.

 

 

گروه تولید صنعتی روکش اتومبیل واقع در شهرک صنعتی شماره یک میانه توانسته با همت دو برادر کارآفرین از سال ۹۲ تا کنون برای بیش از ۴۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی داشته باشد.

 

 

این کارگاه تولید با حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی توانسته برای تمامی مدل خودروهای داخلی و خارجی روکش صندلی تولید کرده و برای هر وسلیه بیش از ۱۷ مدل و طرح مختلف دوخت نماید.

 

 

اشتغال زنان در این کارگاه تولیدی به شکل چشم گیری در حال افزایش است و انجام دوخت های تزئینی و ریزه کارهای حساس این کارگاه بر دوش آنان است.

 

 

حسن قنبری مسئول این کارگاه با بیان اینکه در صورت حمایت مسئولین استان در راستای تولید و دوخت روکش اولیه خودروهای تولیدی در استان آذربایجان شرقی توانایی افزایش اشتغال این واحد به ۳ برابر موجود را دارد.

 

 

وی افزود: در حال حاضر محصولات این واحد تولیدی به بیش از ۱۰ استان کشورو ۲ کشور خارجی صادر می شود.

 

 

 

 

این کارآفرین نمونه سرمایه اولیه برای شروع این کار را از جانب خود ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: طی این سالها سعی داشته ایم با تکیه بر مهارت و هنر جوانان بوی جویای کار زمینه اشتغال و ممانعت مهاجرت آنان به کلان شهر ها فراهم آوریم.

 

 

این کارگاه تولیدی در حال حاضر با تولید روکش صندلی، کفپوش، دور فرمان، رو داشبورد و پشتی و … توانسته در سال گذشته به عنوان واحد تولیدی و کارآفرین نمونه در بین ۲۹۰ واحد تولیدی صنعتی شهرستان میانه معرفی گردد.

 

 

همچنین واحد تولیدی روکش صندلی اتومبیل و با مشارکت واحد تولید و بسته بندی جاروی دستی سنتی توانسته  برای  ۸۰ نفر از زندانیان اشتغالزایی داشته باشد.

 

 

توسعه شهرستان نیازمند حمایت از بخش خصوصی است

 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه و پیشرفت کشور گفت: توسعه هر چه بیشتر شهرستان نیازمند حمایت همه جانبه از بخش خصوصی است.

 

 

وی اظهارکرد: براساس مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر لزوم ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، تمامی دستگاه های شهرستان میانه برای رفع موانع سرمایه گذاری، رونق کسب و کار و تسریع امور مربوط به آن آمادگی کامل دارند.

 

 

فرماندار ویژه میانه از تمام ادارات شهرستان خواست تا همت کرده و با عزم جهادی، اقدام و عمل و با توجه به توانمندی سرمایه گذار، حامی وی در اجرای مجتمع گردشگری و تفریحی در زمان بندی تعیین شده باشند و بر اجرای پروژه نظارت داشته باشند.

 

 

 

لزوم ایجاد دفتر گمرک و پایانه صادراتی در  شهرستان میانه

برگزاری جلسات کارگروه توسعه صادرات شهرستان میانه در طی سال جاری با هدف  ارتباط با صادرکنندگان و کارگروه توسعه صادرات در استان به جهت صادرات کالاهای تولیدی شهرستان و ترخیص کالاهای مورد نیاز گامی بوده که دولتمردان در راستای بهره مندی تولید کنندگان از امکانات و مزایای لازم برداشته اند.

 

 

وجود نمایندگی گمرک و پایانه صادرات در میانه سبب مزایای بسیاری برای صادرکنندگان و در کل شهرستان است .

 

 

فرماندار میانه در این رابطه گفت: هدف ما موجودیت کارگروه توسعه صادرات در شهرستان است تا اعلام کنیم در ارتباط تنگاتنگ با کارگروه توسعه صادرات استان خواهیم بود و مصوبه ایجاد دفتر گمرک و پایانه صادرات را که خواسته صادرکنندگان و فعالین اقتصادی شهرستان است به تصویب استانی برسانیم.

 

 

شکری، تشویق صادرات، ارائه تسهیلات، افزایش انگیزه و فعالیت های صادراتی را از جمله مزایای ایجاد دفتر گمرک و پایانه صادرات ذکر کرد.

 

 

وی اضافه کرد: در کنار ایجاد دفتر گمرک و پایانه صادرات، شهرک صنعتی شماره دو واقع در کلوچه خالصه برای منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده و در سند تدبیرو توسعه استان نیز به تصویب رسیده که پیگیر اجرایی شدن آن بوده و با قطعی شدن این امور شاهد تحرک، پویایی و رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

 

 

فرماندار میانه با بیان اینکه تمامی امکانات و زیربناهای لازم در این شهرک فراهم است، شرط استان برای تصویب منطقه ویژه اقتصادی را انجام مابقی سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی دانست و افزود: این شهرک از آمادگی لازم برای پذیرش سرمایه گذار برخوردار است.

بدو شک اگر مسئولین که از تولیدات داخلی حمایت چرخه فعالیت و امید در جامعه بیشتر شده و تولید کننده خود را موظف می داند تا برای جلب رضایت و خواسته های مردم بیش از پیش تلاش کند.

 

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *