هدفمندی و ایجاد انگیزه، مهمترین زیرساخت آموزش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در آیین افتتاح نمایشگاه پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان با بیان اهمیت پرورش در بین دانش آموزان گفت: لازمه آموزش مطلوب پرورش می باشد.

فرماندار میانه،  آموزش واقعی و هدفمند دانش آموزان را سبب توسعه علم و فناوری خوانده گفت: کشور ما در گذشته دارای مفاخر و دانشمندان بنام و بلند آوازه بسیاری در زمینه های مختلف بود اما متاسفانه امروز شاهد کمبود چنین انسانهایی هستیم که برای جبران آن باید قدم بر جا پای گذشتگان بگذاریم.

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند تحقق بخش این هدف بزرگ باشد، بر ضرورت نقش اولیا و حضور پررنگ آنها در کنار آموزش و پرورش تاکید کرد.

شکری در ادامه مشارکت، تبادل افکار و اطلاعات و ایده های نو را سبب تحول نظام آموزشی و رسیدن آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود عنوان نمود.

وی با اشاره به حمایت مردم از آموزش و پرورش شهرستان در قالب هیئت امنا و خیرین مدرسه ساز و امور خیر بسیاری که در راستای توسعه اماکن و تجهیزات آموزشی و غیره  انجام می شود خواستار حمایت بیشتر، برای ارتقای آموزش و پرورش شهرستان شد.

فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان برگزاری جشنواره های مختلف در خصوص عملیاتی کردن ایده های دانش آموزان تاکید کرد:  فکر، ذهن و خلاقیت دانش آموزان باید در منزل نیز به خوبی پرورش یابد که این امر نیازمند تشویق، ترغیب و حمایت فرزندان از سوی والدین است.

معاون مدیر کل مدیر آموزش و پرورش میانه نیز،  هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترغیب و تشویق دانش آموزان سطح ابتدایی در راستای پیاده سازی ایده ها ی خود عنوان نموده گفت: ایجاد رقابت سالم توام با هیجان در بین دانش آموزان از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می رود.

 

 یوسف ساجدی فر، تفکر خلاق را سبب پیاده سازی ایده های مختلف دانش آموزی عنوان کرده افزود: افزایش روحیه تعامل و همکاری بین دانش آموزان و کاربردی کردن اندوخته ها برای استفاده نسلهای آتی نیز از مزایای تورنومنت پروژه های علمی و ایجاد چنین نمایشگاه هایی است.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *