کار آفرین موفق اسکویی، اقتصاد مقاومتی را با پرورش قارچ عملیاتی کرد

به گزارش میانا به نقل از اوشکایا، کارآفرینی و توسعه آن این روزها یکی از دغدغه‎های مسئولان برای حل معضل بیکاری است و مسئولان امر با ارائه راهکارها و همایش‎های مختلف به دنبال این هستند که جامعه را به سمت به کارگیری توانایی‎های و استعدادهای خلاق برای تولید، در عرصه‎های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سوق دهند.

آنچه که مورد تایید همگان قرار دارد این است که بهترین‎ها در عرصه‎های اقتصادی و اجتماعی جهان اکثرا به دلیل داشتن ثروت به این موقعیت دست نیافتن بلکه پاسخ به توانایی درونی و خود باوری آنها را به این جایگاه رسانده است.

با همه اقدامات انجام شده در چند سال اخیر در ایران اسلامی شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان در این عرصه هستیم تا به فردای ایرانی مستقل با داشتن جوانانی خلاق و پژوهشگر بیشتر از امروز امیدوار باشیم.

رسول خدادادی یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اسکو است که در گفتگو با خبرنگار اوشکایا می گوید:۴۶سال دارم قبلا شغل مناسبی داشتم  وپیمانکار پمپ بنزین بودم وبه خاطر اینکه حقوق هایمان را دیر به دیر می دادند بازار ما را مجبور به رو آوردن به این شغل کرد و اکنون از شغل کشاورزی راضی هستم.

وی درباره طرح خود می گوید: سه سال است که در عرصه پرورش قارچ مشغول فعالیت هستیم و خوشبختانه به لطف خدا و کمک بسیج توانستم امروز علاوه بر تولید یک منبع درآمد داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با دریافت تسهیلات سی میلیون تومانی بسیج سازندگی توانستیم کار خود را گسترش دهیم.

این تولید کننده با اشاره به اینکه تنها مشکل ما کمبود سالن است خاطر نشان کرد:کل قارچ خوراکی در شهرهای خسروشاه، اسکو، ایلخچی، سهند راما پوشش می دهیم و از مسئولان خواهشمندیم  مارا در جهت ایجاد سالن یاری کرده تا شاهد افزایش تولید واشتغال زایی باشیم.

خدادی تصریح کرد: این کار را با دونفر شروع کردیم که هم اکنون توانستیم به ۱۷ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجادکنیم.

این تولید کننده اسکویی درخصوص میزان تولیدش نیز می گوید:درآغاز کار که یک سالن داشتیم در دوماه دوتن تولید داشتیم که اکنون با ۱۸ سالن روزانه ۲۰۰ کیلو تولید ودرطول سال نیز میزان تولیدمان را به۸۰تن می رسانیم.

وی در پایان گفت:درنظر داریم در روستای دیزج امیر مدار نیز در قالب تعاونی برای ۲۵ نفر اشتغال زایی کرده واین کار را در آن روستا نیز گسترش دهیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *