چین به اتباعش درباره سفر به کره جنوبی هشدار داد

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نقل از مسئولان سازمان ملی گردشگری چین (CNTA) به شهروندان این کشور درباره سفر به کره جنوبی هشدار دادند.

هشدار مقامات گردشگری چین به شهروندان این کشور پس از آن صورت گرفت که بیش از ۱۰۰ گردشگر چینی در یک دوره زمانی پنج روزه در یکی از فرودگاه‌های کره جنوبی بازداشت شدند.

بازداشت این افراد در بحبوحه تنش‌های جدی بین این دو کشور آسیایی بر سر موضوع استقرار سامانه دفاع موشکی جدید کره جنوبی صورت گرفته است.

سازمان ملی گردشگری چین به شهروندان این کشور توصیه کرد قبل از سفر به کره جنوبی به طور کامل و جدی از مقررات ورود به این کشور مطلع شوند.

جوجو بزرگترین جزیره در بین صدها جزیره کره جنوبی است و طی سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه برای گردشگران چینی تبدیل شده است که یکی از دلایل آن، سیاست ورود بدون روادید به این جزیره برای گردشگران چینی است.

حضور گردشگران چین در این جزیره نقش مهمی را در اقتصاد آن ایفا می کند، اما به دنبال اجرای سیاست ورود بدون روادید گردشگران چینی در سال ۲۰۰۸، میزان بروز جرایم در این جزیره افزایش یافته است.

بازداشت اخیر گردشگران چین در کره جنوبی ، تنها نقطه تقابل بین این دو کشور آسیایی نیست. موضوع استقرار سامانه دفاع موشکی ساخت آمریکا در کره جنوبی موجب شده است تا پکن اعلام کند سئول ممکن است از این سامانه راداری برای جاسوسی فعالیت های نظامی چین برای آمریکا استفاده کند.

کره جنوبی تاکید دارد هدف از استقرار این سامانه دفاع موشکی ، دفاع از کشور در برابر تهاجم کشور رقیب، کره شمالی است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *