۳
 
کد مطلب: 73063 |
 
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۳
دوبل پارک معضل خیابان های شهر میانه/ بحرانی به نام جای پارک و وعده های سوخته مسئولین+تصاویر
 
 
پارک دوبل که نوعی از پارک خودرو به موازات خودرو دیگر است، یکی از مهمترین دلایل تشدید ترافیک، به هم خوردن نظم خیابانها ، مانعی برای رانندگی منظم سایر خودروها ، اتلاف وقت رانندگان و تخلفات رانندگی است که در سالهای اخیر با استفاده از کم توجهی نهادهای مسئول رشد قارچ گونه ای داشته و به یک معضل فرهنگی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، ترافیک از جمله مهمترین معضلات شهر میانه در سالهای اخیر است، اشباع خیابانهای کم عرض از یک طرف و رواج فرهنگ رانندگی نادرست نظیر پارک دوبل و حتی پارک “سوبل” و عدم برخورد ماموران این معضلات را تشدید کرده است.

 

 

از طرفی رشد روز افزون وسایل نقلیه سبب شده است تا نیاز به پارکینگ در مناطق شهری افزایش یابد لذا در صورت فقدان پارکینگهای کافی، رانندگان مجبورند در محل های غیر مجاز به ویژه هسته مرکزی شهر به صورت توقف ممنوع و یا توقف دوبله پارک کنند.

 

 

شهر میانه همانند اکثر شهر های کشور در چند سال اخیر بدلیل افزایش چشمگیر تعداد و تردد وسایل نقلیه در شهر و نیاز مبرم به مکان هایی برای پارک کردن انها دچار مشکل گردیده است.

 

 

همه ما می‌دانیم یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در هسته مرکزی شهر میانه در طی شبانه‌روز رخ می‌دهد، رفت و آمد شهروندان به این مناطق برای تهیه مایحتاج خود و یا امورات شخصی است که با این حجم گسترده متقاضی در هسته مرکزی شهر وجود خودروها نیز به نسبت دیگر نقاط شهر پررنگ‌تر است.

 

 

همانطور که تصاویر خود گویای مطلب است این بارترافیکی و پارک دوبل خودروهای تنها مربوط به یکی از خیابان های پر رفت و آمده شهر میانه و مقابل شهرداری و چندین بانک دولتی است.

 

 

البته در این بین شورای شهر و شهرداری میانه، بارها قول احداث کینگ طبقاتی و عمومی را در هسته مرکزی شهر داده‌اند که تا به اینجا اقدامی عملی در این راستا صورت نپذیرفته است.

 

 

  

 

 

انتهای پیام/

 
 
 
 
  1. معلم گفت:

    هیچ اراده ای در مسئولین شهر میانه برای حل معضل ترافیک وجود ندارد خیابانهای کم عرض،خودروهای زیاد،بی توجهی امور تاکسیرانی و اتوبوسرانی به حل این مشکلات سه سال است که مجوز اتوبوسرانی شهر میانه و حومه اخذ شده است ولی از راه اندازی اتوبوس خبر نیست و متاسفانه بعضی از شهروندان میانه کم عرض بودن خیابانها را عدم کارآمدی اتوبوسرانی می دانند و شورای شهر و شهردار هم بی توجهی به آن را. اما همانطور که می دانیم بعضی از خیابانهای حاشیه ای (غیرمرکز) می توانند بار ترافیک اتوبوس ها را به دوش کشند: – خیابان بلوار زینبیه – خیابان شمشیری – خیابان کمربندی ساحلی – خیابان ارتش و هکذا بخصوص مسیرهای نامبرده برای راه اندازی اتوبوسهای شهرک های اقماری و اتصال آنها به یکدیگر مناسب است. مساله بعدی ایستگاههای تاکسی شهرک های اقماری در درون شهر است برای مثال خیابان حاجی اصغری که ایستگاه تاکسی های اندیشه است در اوج ترافیک چهره زشتی به شهر می دهد بنده سال پیش به شورای ترافیک شهری پیشنهاد دادم لزومی ندارد تاکسی های اندیشه و فرهنگیان و ولیعصر در مرکز شهر مسافرگیری کنند و گفتم خیابان بعثت بهترین مکان برای ایستگاه مبدا شهرک های ولیعصر و اندیشه است بدین ترتیب که شهروندان از بعثت سوار شده و از طریق خ. ارتش به ولیعصر و اندیشه منتقل شوند و فرهنگیان نیز از خ.سرآسیاب به طرف معلم و فرهنگیان سوار کنند ولی کسی گوش نکرد.

  2. حسن گفت:

    سلام . همکار محترم و ارجمند لطفا اگه امکانش هست شماره پلاک هارو شطرنجی کنه خیلی حرفه ای و بهتر میشه و حق شهروندی بعضی افراد حفظ میشه هرچند که کار خوب و شایسته ای انجام نداده اند . حوق شهروندی همشهریان خود را زیر پا گذاشتن. ومن الله التوفیق

  3. میانجی گفت:

    سلام تشکر از انعکاس مشکلات ترافیکی شهر در میدان نماز بالاتر از قنادی علی بابا درست جلو تابلو توقف ممنوع چند ماشین میوه فروشی همه روزه به کسب مشغولند اگر رسیدگی شود موجب رفاه همسایگان محله نیز میباشد.

نظر شما در مورد این مطلب