مصرف گاز در آذربایجان شرقی به روزانه ۳۷ میلیون متر مکعب رسید

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، ولی‌الله دینی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت گاز آذربایجان شرقی برای ۱٫۵ میلیون مشترک خدمات ارائه می‌کند و روزانه به‌طور متوسط ۳۵۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی افزود: با توجه به برودت هوا در طول هفته جاری میزان گاز مصرفی در آذربایجان شرقی به ۳۷ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی با اشاره به افت فشار گاز در یکی از خطوط شبکه گازرسانی که موجب کاهش میزان گاز ورودی به آذربایجان شرقی شده بود، گفت: با این وجود علاوه بر اتخاذ تمهیدات لازم و دعوت مردم استان برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و همچنین به‌منظور جلوگیری از قطعی گاز مصارف خانگی، به برخی از مشترکین عمده محدودیت اعمال شد تا از سوخت مایع استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توانستیم تداوم گاز طبیعی را به پایداری رسانده و از قطعی گاز مشترکین جلوگیری کنیم تا توزیع گاز آذربایجان شرقی را به شرایط پایدارتری برسانیم و این اقدامات به این منظور نیست که ما از صرفه‌جویی غافل شویم.

دینی بابیان این‌که تعرفه‌های گاز طبیعی در آذربایجان شرقی در فصول سرد به‌صورت پلکانی محاسبه می‌شود، تأکید کرد: در اقلیم یکم و در پله نخست ۳۰۰ مترمکعب بوده که با قیمت هر متر مکعب  ۴۱۴ ریال محاسبه می‌شود، اگر خانواری در طول یک ماه ۳۰۰ مترمکعب گاز مصرف کند بهاء پرداختی به ۱۲۴۲۰۰ ریال می‌رسد که در کنار این مبالغ عوارض ارزش‌افزوده و ۱۰ درصد عوارض توسعه روستایی نیز اضافه می‌شود و نهایت مبالغ پرداختی به بیش از ۱۸ هزار تومان نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پله‌های بعدی در زمینه تعرفه‌های گاز طبیعی به ازای هر پله صد متر مکعب افزایش می‌یابد ولی هزینه هر پله متفاوت است، اضافه کرد: به‌طور مثال اگر خانواری میزان گاز مصرفی را از پله ۶  به پله ۵ کاهش دهد در واقع ۳۰ درصد هزینه پرداختی گاز بهاء کاهش می‌یابد.

 دینی خاطرنشان کرد: در پله ششم هر متر مکعب ۲۲۰۸ ریال، پله پنجم ۱۵۱۸ ریال، پله چهارم ۱۲۴۲ ریال، پله سوم ۹۶۶ ریال، پله دوم ۶۹۰ ریال و در پله اول ۴۱۴ ریال محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان اینکه چنانچه مردم الگوی مصرف گاز را رعایت کنند، هزینه پرداخت گاز بهاء کاهش می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به این‌که هنوز فصل زمستان به اتمام نرسیده و سرما در آذربایجان شرقی حاکم است، به مردم توصیه می‌کنیم نکات ایمنی را رعایت کنند تا خدای‌ناکرده بر اثر سهل‌انگاری ناشی از گرفتگی دودکش و یا نشت گاز و منواکسید کربن خطری جان هم استانی‌ها را تهدید نکند.

دینی با اشاره به پروژه‌های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان شرقی در سال آینده، گفت: گازرسانی به ۳۵۰ روستای آذربایجان شرقی در حال اجرا و انتخاب پیمانکار برنامه شرکت گاز استان در سال آینده بوده درحالی‌که تا پایان سال جاری روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی استان به یک هزار و ۶۹۵ روستا می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه در سال آینده رقم روستاهای بهره‌مند و در حال اجرا آذربایجان شرقی از گاز طبیعی به بیش از ۲ هزار روستا خواهد رسید، تأکید کرد: برای گازرسانی به ۳۵۰ روستای آذربایجان شرقی در سال آینده ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم که با بهره‌برداری از این پروژه عظیم گازرسانی حدوداً ۱۷ هزار خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۱۹ روستا دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، تعهد شرکت گاز استان، گازرسانی به روستاهای بالای بیست خانوار است.

دینی با بیان اینکه ۷۷۴ روستای کمتر از بیست خانوار در آذربایجان شرقی داریم، ابراز داشت: در مجموع یک هزار و ۹۴۵ روستای آذربایجان شرقی بالای بیست خانوار داریم که‌ در برنامه گازرسانی قرار می‌گیرند، لذا با برنامه‌ریزی ما در سال آینده روستاهای بهره‌مند از گاز در استان جمعاً به بیش از ۲ هزار روستا خواهد رسید.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *