رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران سفر می‌کند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، شاهین مصطفی اف شامگاه پنجشنبه در حاشیه همایش تجاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و با شرکت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور در ارومیه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا ۱۰ روز آینده الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می‌کند.

وی تصریح کرد: روسای جمهور دو کشور در توسعه و ارتقا روابط هم نظرند و ۷ دیدار آنان در سال‌های اخیر نشان‌دهنده عمق دوستی و محبت بین دولت‌ها و ملت‌های ایران و جمهوری آذربایجان هستند.

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان گفت: برای دیدار دو رئیس جمهور حدود ۱۰ سند همکاری در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو، اردبیل و ارومیه آماده شده که به امضا آقایان علی‌اف و روحانی می‌رسند.

مصطفی اف افزود: این اسناد در بخش‌های مختلفی از جمله نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی، صنعت، تسهیل روادید و حمل و نقل به امضا می‌رسد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود متعاقب هشتمین دیدار روسای جمهور دو کشور شاهد شکوفایی بیش از پیش در تبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان باشیم.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *