با رستوران‌هایی که غذای بی‌کیفیت به خورد مسافر می‌دهند برخورد می‌کنیم/ به افرادی که خانه‌شان را تبدیل به مسافرخانه می‌‌کنند مجوز می‌دهیم/ مسافران نوروزی را تکریم کنید

به گزارش میانا به نقل از آناج، محمد صادق پورمهدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات نوروزی آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به پتانسیل‌های هنری این استان علی الخصوص در بخش تئاتر، ابراز داشت: تئاتر خیابانی یکی از روش‌های انتقال فرهنگ می‌باشد که در دیگر کشورها این امر به خوبی جا افتاده و در استان ما نیز منطقه آزاد ارس اقداماتی انجام داده است ولی باید در دیگر شهرهای استان نیز تئاتر خیابانی شود.

فرهنگِ آذربایجان را کشورهای مجاور به نام خود ثبت کرده‌اند/ اگر با میهمانان بدرفتاری کنیم از توریسم داخلی محروم می‌شویم

وی ادامه داد: آذربایجان دارای فرهنگ‌های غنی است و بعضا می‌بینیم برخی کشورهای اطراف، این فرهنگ ما را گرفته‌ و به نام خود ثبت کرده‌اند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همت فرمانداران را برای تشکیل جلسات مداوم برای هماهنگی بیشتر ارگان‌ها در ایام نوروز خواستار شد و عنوان کرد: تنها راه جذب مسافر تکریم است و اگر امکانات مناسب داشته باشیم ولی به میهمانان احترام نگذاریم با کاهش مسافر روبرو خواهیم شد.

وی تاکید داشت: ارائه خدمات بین راهی در خط مقدم قرار دارند و باید بیش از این‌ها به این امر توجه داشته و از رفتارهای تبعیض آمیز جلوگیری کنیم.

باید خیابان‌ها لکه‌گیری و علایم راهنمایی نصب شود/ ارگان‌ها خودروهایشان را در اختیار پلیس قرار دهند

این مقام مسئول به لکه گیری، خط کشی و نصب علائم خیابانها تأکید کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه مسافر در نگاه اول قضاوت می‌کند باید در مبادی‌های ورودی مسافر، حتما حضور خوبی داشته باشیم و مدام از این مبادی بازدید به عمل بیاید.

وی تصریح کرد: فرمانداران مکلفند با پلیس همکاری داشته باشند و ارگان‌ها نیز در صورت لزوم خودروهای خود را در اختیار پلیس قرار دهند.

با رستوران‌هایی که غذای بی‌کیفیت به خورد مسافر می‌دهند برخورد می‌کنیم

پورمهدی با بیان اینکه باید به قیمت‌های اجناس شب عید دقت داشته باشیم، متذکر شد: تنظیم بازار در بحث قیمت و کیفیت دقت لازم را داشته باشد و و اولویت ما فروش محصولات تولید در داخل استان می‌باشد.

وی به لزوم کیفیت مناسب غذاهای رستوران‌ها تأکید و اعلام کرد: غذاهای تبریز زبان زد است و به عنوان یک برند به حساب می‌آید، مبادا مشاهده شود رستورانی غذای بی‌کیفیت ارائه داده است.

اماکن تاریخی آذربایجان‌شرقی را به مسافران معرفی کنید/ لوگوی تبریز ۲۰۱۸ در روی بروشورهای گردشگری چاپ شود

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است، افزود: صداوسیما در این راستا وظیفه اصلی را ایفا می‌کند و باید از امروز شروع به کار کند و در بخش باکس‌های معرفی اماکن تاریخی که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد به جای اینکه هر ارگان یک باکس تهیه کند همه ارگان‌ها با همکاری یکدیگر باکس مشترکی را ارائه دهند و لوگوی ۲۰۱۸ نیز بر روی بروشورها چاپ شود.

وی ادامه داد: جلوی پارک خوابی و مسافرخانه‌های غیر مجاز را خواهیم گرفت و به کسانی که خانه و یا ویلایش را در ایام نوروز به مسافرخانه تبدیل کنند مجوز می دهیم.

سهمیه پمپ بنزین‌های متخلف را قطع می‌کنیم

این مقام مسئول از خدمات بین راهی علی الخصوص پمپ بنزین‌ها گلایه کرد و خاطرنشان ساخت: در طی بازدیدهایی که به شخصه از پمپ بنزین‌ها داشتم، دریافتم آن‌ها وضعیت خدماتی و بهداشتی مناسبی ندارند و اگر موردی این چنین مشاهده کنیم سهمیه بنزینش را قطع خواهیم کرد و این مقوله قابل گذشت نیست.

وی خاطر نشان کرد: اتوبان تبریز زنجان بیشترین بار مسافران را دارد و باید در این مسیر خدمات بین راهی افزایش یابد.

پورمهدی با اشاره به لزوم افزایش نمایشگاه‌های عرضه محصولات استان علی الخصوص سوغاتی‌ها، ابراز داشت: بازار تبریز در طول ایام نوروز باز است و مسافران می‌توانند از بازار تبریز بازدید و خریدهای خود را انجام دهند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *