لزوم توجه به نژاد گاو بومی سراب به عنوان یک ذخیره ژنتیکی/ درمانگاه تامین اجتماعی سراب تخصصی می شود

به گزارش میانا به نقل از صدای سراب, دکتر داوودی در جمع خبرنگاران شهرستان سراب از جلب موافقت سازمان هلا احمر برای احداث ساختمان اداری ، امدادی و تجاری در محل فعلی جمعیت هلال احمر سراب  باتوجه به قدمت ساختمان و موقعیت تجاری بی نظیر,  احداث مجتمع فرهنگی ورزشی در محل انبار امدادی در ابتدای جاده اندراب , احداث  پایگاه امداد جاده ای در ابتدای گردنه صائین ( تک آغاج )با عنایت به حادثه خیز بودن و مسدود شدن جاده در زمستان و همچنین واقع بودن در انتهای حوزه استان خبر داد.

وی همچنین  اختصاص دو خودرو کمک دار تک کابین بعلت کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مشترک با رییس سازمان عنوان کرد.

نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از نقش کلیدی وزیر بهداشت در توجه به شهرستان سراب خاطرنشان کرد: با رایزنی انجام شده با وزارت بهداشت و درمان بیمارستان جدیدالاحداث سراب به دستگاه سی تی اسکن و MRI مجهز خواهد شد که در این رابطه وزارت موافقت کرده تا هزینه ای را متحمل شهرستان نکرده و تمام دستگاه ها از محل اعتبارات خود وزارت پرداخت شود.

داوودی  در ادامه از پیگیری فعالیت درمانگاه تامین اجتماعی به صورت نیمروزی و یا شبانه روزی و همچنین تخصصی شدن آن خبر داده و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در حال آماده سازی مقدمات این کار هست و در حال حاضر به دنبال ایجاد فضای فیزیکی و تامین آن هست.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس با اشاره به مشکلات چندین ساله در سینمای شهرستان سراب عنوان کرد: این سینما به بنیاد مستضعفان واگذار شده و مشکلات مالکیتی داشت, ولی در حال حاضر با رفع موانع بنیاد قول مساعد داده تا برای بازسازی و مرمت آن اقدام کند.

داوودی با اشاره به اینکه گاو نژاد سرابی از ذخایر ژنتیکی در جهان محسوب می شود بر لزوم تجهیز و احیای مرکز نگهداری گاوهای بومی سراب که در معرض نابودی است تاکید کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با ارائه گزارشی از تلاش در حوزه کشاورزی اظهار داشت:با احداث کانال بتنی در ۸ روستا و بهسازی کانالها به طول ۵۰ کیلومتر ضمن جلوگیری از هدر رفت آب مشکلات روستاییان در حوزه های مربوطه مرتفع شده است.

وی از صدور دستورات لازم از مراجع ذی ربط برای لوله گذاری به طول ۵۰۰ کیلومتر جهت انتقال آب به مزارع خبر داده و اظهار داشت: در نظر داریم با توجه به وضعیت منابع آب در شهرستان سراب هرساله طول لوله گذاری ها افزایش یابد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *