گویا می‌خواهند ۴۸ هزار میلیارد از بودجه را برای خود در انتخابات ۹۶ خرج کنند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ اسفند) قوه مقننه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور، گفت: سازمان برنامه و بودجه به بودجه‌نویسی بی‌توجه است.

وی با بیان اینکه بودجه‌نویسی در کشور به این‌گونه که نوشته می‌شود، صحیح نیست، ادامه داد: به طور مثال قرار است اوراق مشارکت که حکم چاپ پول بدون پشتوانه است، فروخته شود که کار نادرستی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور ارتباطی با برنامه ششم توسعه ندارد و گویا دولت زمانی که این لایحه را به مجلس می‌داد، خواب مانده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه لایحه بودجه با اقتصاد مقاومتی سنخیتی ندارد، اظهار داشت: در این لایحه صنایع کوچک و متوسط سهم‌شان دیده نشده که منجر به بیکار شدن جوانان کشور می‌شود.

قاضی‌پور تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۶ تمهیداتی برای مسکن کارگران، کشاورزان و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد دیده نشده است.

وی با اعلام اینکه در بودجه سال ۹۶ توجهی به حقوق فرهنگیان نشده است، گفت: در این لایحه بودجه آموزش و پرورش تقویت کافی نشده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۶ به بحث دولت الکترونیک توجهی نشده و تنها قیمت اینترنت ۵ برابر شده که این مشکلی را حل نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: نسبت منابع به مصارف در بودجه سال ۹۶ متوازن نیست.

وی با بیان اینکه ۵ سال است که کشور دچار رکود شده و اقتصاد کشور یخ بسته است، گفت: باید در این وضعیت مالیات‌ها کاهش یابد که عکس این قضیه در بودجه سال ۹۶ آمده و به صورت وحشتناکی مالیات‌ها افزایش یافته که منجر به بیکاری می‌شود.

قاضی‌پور ادامه داد: در لایحه بودجه افزایش بسیار خطرناک وابستگی به نفت موج می‌زند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده ۴۸ هزار میلیارد از بیت‌المال بدون آنکه مشخص شود کجا صرف می‌شود و برای آن جدولی تهیه نشده است، گفت: گویا می‌خواهند این مبلغ را برای خود در انتخابات سال آینده خرج کنند. نباید بودجه حیاط خلوت دولت و برخی افراد شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *