قادر به اطفاء حریق ساختمان‌های بالای ۳ طبقه نیستیم

به گزارش میانا به نقل از اهروصال؛ رئیس آتش‌نشانی اهر گفت: از سال ۸۶ در اهر به ساختمان‌های بلند و برج‌ها مجوز ساخت داده شد این در حالی است که دستورالعمل موارد ایمنی در سال ۸۹ از طرف استانداری و ستاد مدیریت بحران به ما ابلاغ‌شده است و ساختمان‌هایی که در این برهه از زمان ساخته‌شده‌اند بدون در نظر گرفتن این موارد است.

وی اظهار داشت نزدیک به ۵۰ درصد ساختمان‌های مسکونی و تجاری اهر فاقد موارد ایمنی مانند پله اضطراری، تشخیص‌دهنده سیستم اعلام حریق و سایر موارد است.

 نیمی از ساختمان‌های مسکونی و تجاری اهر برای پایان کار از کانال آتش‌نشانی رد نشده‌اند

صادقیه اهری گفت: ساختمان‌هایی که در زمان اقدام برای پایان کار از کانال آتش‌نشانی رد شده باشند موارد ایمنی را رعایت کرده‌اند ولی ۵۰ درصد ساختمان‌ها از این کانال رد نشده‌اند که این آمار فاجعه‌بار است.

وی متذکر شد: نردبان‌های ما حداکثر تا ۸ متر را پوشش می‌دهد که این یعنی بالاتر از طبقه سوم را نمی‌توانیم پوشش دهیم و برای پوشش برج‌ها نیاز به نردبان هیدرولیک داریم.

وی با ذکر مثالی گفت: مثلاً اگر در ساختمان بالای ۳ طبقه آتش‌سوزی رخ دهد و ساختمان فاقد پله اضطراری باشد امکان نجات افراد داخل ساختمان از طبقه ۴ و بالاتر به‌هیچ‌عنوان میسر نیست؛ زیرا تجهیزات مورد نیاز مانند نردبان هیدرولیک، تشک مخصوص برای پریدن افراد از داخل ساختمان و ماسک اکسیژن برای امدادرسانی از داخل ساختمان در اختیارنداریم؛ به همین دلیل قبل از اینکه آتش ساختمان را فرابگیرد و مانند پلاسکو ریزش کند تمام افراد داخل آن به خاطر نبود اکسیژن جان خود را از دست خواهند داد.

وی از فرمانداری، ستاد مدیریت بحران و شهرداری درخواست کرد تا آتش‌نشانی اهر را در امر تهیه لوازم و تجهیزات لازم یاری کنند تا کمتر جان همشهری‌هایمان به خطر بیفتد و اگر در حال حاضر توانایی تهیه نردبان و تشک را ندارند حداقل ماسک اکسیژن به تعداد کافی در اختیار ما قرار بدهند.

وی در آخر گفت: نیروهای ما همیشه آماده امدادرسانی هستند و اکنون نیز در حال گذراندن دوره‌های تخصصی می‌باشند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *