همایش پیشگیری و ترک اعتیاد در شهرستان میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در همایش پیشگیری و ترک اعتیاد با محوریت  اتاق اصناف، کسبه و بازاریان افزود: گسترش اطلاع رسانی و  آگاهی دهی اجتماعی، افزایش آگاهی دهی و هویت فردی و تربیت دینی و معنوی سبب پیشگیری از گرفتار شدن در دام اعتیاد است.

وی با تاکید بر اینکه تلاشهای دستگاهها و نهادهای شهرستان   برگزاری همایشهایی این چنین و آموزش برای آگاهی بخشی به جامعه از جمله  نسل جوان در امر پیشگیری و مقابله با مواد مخدر موثر خواهد بود افزود: متاسفانه مشکل و معضل اعتیاد همچون هیولایی به جامعه ما چنگ انداخته و آسیبهای فراوانی به قشر جوان جامعه که باید مظهر تلاش و پشتکار و آینده ساز جامعه باشند وارد نموده و نه تنها این قشر را از ما گرفته بلکه همه مردم را درگیر نموده است.

شکری در ادامه با اشاره به اینکه دید جامعه به معتاد دیدی مجرمانه نبوده، بلکه معتاد را بعنوان بیمار تلقی می کنیم افزود: باید برای سپری شدن دوران این بیماری کمک کرده و منشا آن را دریابیم تا با برنامه ریزی درست و اساسی از پیشروی آن جلوگیری کنیم.
فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه، متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه آگاهی‌بخشی و پای‌کار آوردن خانواده‌ها در حوزه مواد مخدر خوب عمل کنیم  تاکید کرد:  این امر باید در دستور کار شورای مبارزه با مواد مخدر قرار بگیرد.
وی افزود: تهدید مصرف مواد مخدر در همه جوامع امری اثبات شده و ضرورت پیشگیری و مبارزه با این عامل خانمانسوز بر همه آشکار است و باید همه در هر جایگاهی نگران تهدید مواد مخدر بوده و در راستای مقابله و پیشگیری به وظایف خود به نحو احسن عمل کنیم.

شکری  با تأکید بر اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر باید بعنوان یک اقدام ویژه در دستور کار فردی، جمعی، خانوادگی و اداری قرار گیرد افزود: باید هر قدر می توانیم مسئله اعتیاد و آسیبهای آن در جامعه را به صورت عمومی بیان کنیم زیرا احتیاط در این مورد و بازگو نکردن آن باعث صدمه دین جامعه می شود در حالیکه باید از مدارس و خانواده ها اقدام عملی و آموزشی خود را شروع کرده و بیشتر به سمت پیشگیری برویم زیرا بعد از ۳۷ سال مبارزه، نتیجه مطلوب حاصل نشده و شاهد افزایش اعتیاد در جامعه می باشیم.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *