عده‌ای در تهران اراده به عدم تحقق پروژه‌های استان دارند/به تولیدکنندگانی که وام داده‌اید نظارت کنید تا باغ و ویلا نخرند

به گزارش میانا به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده در شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اعداد و ارقام اعلام شده برخی ادارات در راستای اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: این اعداد و ارقامی که اعلام می‌شود تا مرحله عملیاتی شدن زمان می‌برد و برخی‌ها عملیاتی شده و بخشی نیز مجوزهایش صادر شده است.

وی ادامه داد: باید در داخل کشور ایمان بر این باشد که می‌توان با سرمایه گذار خارجی فعالیت کرد و ما نیز در این راستا اجرای پروژه‌هایی همچون نیروگاه ۳ هزار مگاواتی و جاده تبریز بازرگان را با سرمایه گذاران خارجی مد نظر داشتیم که برخی افراد در تهران به اراده بر عدم تحقق این پروژه‌ها داشتند.

استاندار آذربایجان ضمن تشکر از اعطای سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی، عنوان کرد: بیش از ۱۳۰۰ واحد صنعتی در قالب‌های ثبت نام در سایت بهین یاب منابع داخلی بانک‌ها و استمحال تسهیلات دریافت کرده‌اند که این اقدامات و دیگر فعالیت‌های انجام یافته اقتصاد مقاومتی در قالب یک گزارش خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال خواهد شد.

وی خواستار نظارت بر واحدهای صنعتی شد که تسهیلات دریافت کرده‌اند و افزود: با وجود اینکه در مراحل اعطای تسهیلات بازرسی‌هایی انجام یافته ولی بار دیگر این بازرسی‌ها را انجام دهید تا مثل گذشته این تسهیلات را به باغ و ویلا اختصاص ندهند.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در سایه اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی در طول سال جاری منحنی اشتغال از مهرماه افزایش یافته و بیش از ۱۲ هزار نفر در چند ماه گذشته بیمه شده‌اند.

جبارزاده با اشاره به اولین جلسه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ گفت: در اولین جلسه گفتیم که ۲۹ بهمن ماه اتمام و تحویل تکالیف ابلاغ شده می‌باشد و طبق بررسی فعالیت‌های انجام یافته تکالیف‌مان را انجام داده‌ایم ولی این دلیل بر آن نیست که پرونده‌های واحدهای صنعتی را نیمه کاره رها کنیم بلکه طبق روال به پرونده‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته بیشتر تلاشمان در راستای اقتصاد مقاومتی بود ولی از امروز ۳۰ بهمن بحث ۲۰۱۸ مطرح است و باید در بخش‌های خدماتی ویژه توریست‌ها وارد عمل شویم.

استاندار آذربایجان‌شرقی از تغییر محور ستاد عاشورا از اقتصاد مقاومتی به فعالیت در بخش ۲۰۱۸ خبر داد و اذعان داشت: این ستاد وارد فاز جدیدی با عنوان ۲۰۱۸ خواهد شد و در بخش‌های مطالعاتی از جمله بررسی دیگر پایتخت‌های اسلامی به تحقیق خواهد پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد ملی ۲۰۱۸، متذکر شد: طبق بررسی‌های انجام یافته به این نتیجه رسیدیم که باید ستاد ملی ایجاد شود و پیش نویسش نیز نوشته شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم باید علاوه بر توریست‌های خارجی میزبان توریست‌های داخلی نیز باشیم که در این راستا باید بخش خصوصی نیز وارد عمل شود.

وی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ را یک فرصت قلمداد کرد و افزود: از این فرصت باید به گونه‌ای استفاده کنیم تا بار دیگر تبریز بر سر زبان‌ها بیفتد.

جبارزاده بیان کرد: کافی شاپ‌های لوکس در دیگر کشورها نیز وجود دارد بلکه با فکرهای نو و استفاده از ظرفیت‌های موجود به جذب توریست بپردازیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *