آخوندی: استعفا دادم اما رئیس‌جمهور مخالفت کرد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح و در دفاع از عملکرد سه ساله خود ضمن ابراز همدردی و تسلیت بابت اتفاقات رخ داده طی چند ماه گذشته در کشور، به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت.

وی با اشاره به اینکه به طور حتم استیضاح حق نمایندگان است، تأکید کرد: من از اینکه در این جایگاه قرار دارم، خشنودم و هیچ گلایه‌ای نداشته و با کمال افتخار در خدمت نمایندگان مجلس هستم و حتی آمادگی دارم هر ابهامی را تعیین کنم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت جوی و برف و بوران در هفته اخیر، گفت: بنده با توجه به جریان استیضاح سعی کردم که از وظایف در وزارتخانه غفلت نکنم و وزارتخانه از مسئولیت اصلی خود منحرف نشود. در هفته‌ای که گذشت ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه فرودگاه مشهد و برای اجرا به هیأت دولت تقدیم شد و طرح آزادراه تبریز – مرند برای مشارکت ابلاغ شد.

آخوندی تصریح کرد: توسعه آزادراه شمال غرب کشور تا مرز بازرگان ابلاغ عمومی شد و فعالیت کارگاه‌ها با توجه به مساعد شدن وضعیت جوی بیشتر می‌شود و همچنین در هفته گذشته مصوبه مسکن اجتماعی به هیأت دولت تقدیم شد.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه‌های موجود در دست اقدام ۱۷۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است،ادامه داد:این میزان اعتبار مورد نیاز درحالی مطرح می‌شود که نمایندگان به حق خواستار فعالیت پروژه‌های زیربنایی دیگر که برای پیشرفت ایران اسلامی مورد نیاز است، هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۷۵ هزار میلیاردتومان ظرف مدت ۸ سال باید برای توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شود، افزود:مبلغ تخصیص یافته و ابلاغی در سال جاری تا دوماه گذشته فقط ۸۰میلیارد تومان بوده است؛یعنی رقمی شبیه صفر. در دو ماه گذشته هزار و ۲۵۰میلیارد تومان تخصیص نقدی دیگر اضافه شد که هزار و ۳۰۰میلیارد تومان شد. همچنین دوهزار و ۵۰۰میلیارد تومان اسناد خزانه صادر شد.

آخوندی افزود: برای دستیابی به تمام اهداف برنامه ۵ ساله ششم توسعه و چشم انداز ۱۴۰۴ باید با انگاره جدید اقتصادی وارد شد،البته تکیه بنده به درآمدهای نفتی و بودجه کاهش یافته و به جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی روی آورده‌ام و در ۳ سال اخیر ۱۳هزارمیلیارد تومان در بخش زیرساخت‌ها سرمایه گذاری غیردولتی جذب کردم که در تاریخ وزارتخانه چنین رقمی بی سابقه است.

*گزارش سانحه تصادف قطار تبریز-مشهد

وی با اشاره به گزارشی از سانحه تصادف قطار تبریز-مشهد در منطقه «هفت خوان» استان سمنان و سوء تعبیرهایی از سخنانش طی این فاجعه اظهار داشت: آقای حسن بیگی نماینده دامغان گزارش کاملی از این ماجرا دادند اما من واقعا شرمنده هستم چنین سوءتعبیرهایی از سخنان بنده درجریان ماجرا رخ داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنده در روز حادثه بلافاصله پس از تشکیل شورای مدیریت بحران در سمنان جلسه‌ای را تشکیل دادیم، گفت: پس از اینکه از جلسه بیرون امدم خبرنگار درباره نتایج جلسه از من سوال کرد که من گزارشی از اقدامات صورت گرفته و اقداماتی در حال انجام است ارائه دادم و ضمن تسلیت به خانواده‌ها اعلام کردم این کار اضافه‌ای نیست بلکه وظیفه ماست. در حالیکه این مسافران خودشان بیمه هستند اما کمترین وظیفه ما به عنوان مسئول این است که به آنها خدمت کنیم اما این حرف منطقی بنده به نوع دیگری تعبیر شد و گفتند که وزیر گفته است این افراد بیمه هستند و بیمه خسارات و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

آخوندی با اشاره به اینکه همان نیز کتباً عذرخواهی خود را از سوءبرداشت صورت گرفته اعلام کردم، تصریح کرد: درباره استعفا نیز مطالبی مطرح می‌شود بنده شنبه اول صبح پس از واقعه به سر کار که آمدم با توجه به ابعاد حادثه خدمت آقای جهانگیری عرض کردم که متنی را به عنوان استعفا نوشته‌ام آقای دکتر پورصادقی نیز این کار را انجام داد و گفت چون این حادثه در حوزه ریلی رخ داده و بنده مسئولیت ریلی را برعهده دارم بنده باید استعفا دهم و وزیر به غیر از حوزه ریلی حوزه‌های دیگر را تحت نظر دارد لذا هر دو متن استیضاح به آقای جهانگیری اعلام شد و ایشان ساعت ۱۴ همان روز با بنده تماس گرفتند و گفتند آقای رئیس جمهور اعلام کردند استعفای مدیرعامل شرکت راه آهن اکتفا می‌کند و شما کار خود را انجام دهید لذا وقتی بالاترین مقام اجرایی در این خصوص تصمیم گرفت بنده وظیفه داشتم با جدیت تمام به ادامه کار خود در این حوزه بپردازم.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *