استیضاح وزیر راه فنی است/ عضویت فرزند وزیر راه و خانواده وی در برخی شرکت‌ها /استیضاح وزیر راه و شهرسازی عمل به وظیفه قانونی نمایندگان است

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ۱۳ بند جمع‌بندی شده،البته تعداد افراد متقاضی استیضاح نیز زیاد بوده و هر کدام پرسش‌هایی مرتبط با بندها را در روز استیضاح بیان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در بندهای مختلف بوده که یکی از بندها موضوع قطار و بند دیگر مرتبط با عضویت فرزند وزیر راه و شهرسازی و خانواده وی در برخی شرکت‌هاست، افزود: برخی از نمایندگان ابهاماتی در خصوص فرزند وزیر راه و شهرسازی دارند که موضوع را در بندهای استیضاح عنوان کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر راه و شهرسازی عمل به وظیفه قانونی ما نمایندگان است که مردم ما را انتخاب کرده‌اند و ما به دنبال روشن‌سازی برخی از ابهامات بوده تا بتوانیم احقاق حقوق مردم را انجام دهیم.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در روز استیضاح باید جوابگوی ۱۳ بند ابهامات باشد و طبیعی است که اگر توضیحات وزیر بر مبنای مستند و قانع‌کننده باشد نمایندگان نیز قانع خواهند شد.

سعیدی با اشاره به اینکه برخی تلاش می‌کنند استیضاح را سیاسی جلوه دهند، تصریح کرد: این استیضاح سیاسی نبوده و یک استیضاح فنی است و نمایندگان در حوزه تخصصی، کاری و اجرایی ابهاماتی دارند و موضوعات سیاسی اصلاً مطرح نیست.

وی بیان داشت: پیش‌بینی از استیضاح روز یکشنبه وزیر راه و شهرسازی دو بعد دارد که بعد اول بسته به قانع کردن و استناد وزیر از پزسش‌های مطرح شده است و بعد دیگر عدم قانع شدن از پاسخ‌های وزیر راه که برای هر کدام تصمیم جداگانه خواهیم گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود روز استیضاح با حضور حداکثری نمایندگان برپا خواهد شد و در نهایت رای نمایندگان نتیجه نهایی از صحبت‌های وزیر را خواهد داد.

ماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جان باختن تعدادی از مردم آذربایجان در فاجعه قطار تبریز و سمنان در ایستگاه هفت خوان سمنان، گفت: این حادثه مردم تبریز را متاثر کرد و مردم خواستار پاسخگویی وزیر در این زمینه هستند.

وی بار دیگر تاکید کرد: استیضاح وزیر فقط به خاطر این تصادف نیست بلکه وزیر کارنامه قابل قبولی ندارد و باید نسبت به عملکرد ضعیفش پاسخگو باشد.

پنجم آذر در پی تصادف قطار سمنان – مشهد با قطار تبریز – مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان ۴۹ مسافر زائر امام رضا(ع) در آتش سوختند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *