آشتی ملی زمانی محقق می‌شود که سران اصلاحات از مواضع گذشته‌شان ابراز ندامت کنند/ اینکه خاتمی شعار «نه غزه نه لبنان را اشتباه می‌داند» حقانیت انقلاب را نشان می‌دهد

به گزارش میانا به نقل از آناج، احمدعلیرضا بیگی با اشاره به سخنان رئیس دولت اصلاحات و درخواست آشتی ملی، ابراز داشت: ملت ایران همواره تفاهم و زندگی مسالمت آمیز مبتنی بر ارزش‌ها را در اولویت خود قرار داده بود اما اقدامات گروه‌های سیاسی موجب بروز تنش‌هایی شد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای بعد از انتخابات ۸۸ با اینکه در خفاء می‌گفتند تقلب نشده است، اما علناً دموکراسی را زیرپا گذاشتند و اتهام ناجوانمردانه تقلب را به نظام زدند که اولین پیامد آن جری‌تر کردن دشمنان بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با استقبال از پیشنهاد آشتی ملی، توضیح داد: همین که بعد از گذشت سال‌ها سران گروه‌های سیاسی به اشتباهات خود پی برده‌اند و درصدد برطرف کردن برخی مسایل برآمده‌اند ارزشمند است.

وی تاکید کرد: به شرطی می‌توان به طرح‌کنندگان آشتی ملی فرصت دوباره داد که آنان ابراز ندامت کنند و به دنبال ترمیم آسیب‌هایی باشند که پیش‌تر به جامعه وارد ساخته‌اند.

این نماینده مجلس دهم پایبندی سران اصلاحات به مواضع قبلی و عدم اذعان به اشتباهات گذشته را مغایر آشتی ملی دانست و اذعان داشت: اگر بناست عده‌ای همچنان بر مواضع قبلی‌شان اصرار ورزند و در برابر ملت شفاف‌سازی لازم را انجام ندهند، قطعا آشتی ملی محقق نخواهد شد.

وی یادآور شد: وقتی رئیس دولت اصلاحات صریحاً می‌گوید سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» اشتباه بود، این حقانیت انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد، بنابراین می‌توان گفت آشتی ملی خوب است اما به شرطی که واقعیت‌های این‌چنینی به مردم گفته شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *