افتتاح و شروع فعالیت اولین زورخانه شهرستان میانه +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی ویا ورزش پهلوانی نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی‌اسباب و آداب و رسوم مربوط به آن هاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته‌است.

ورزش‌های زورخانه‌ای نام دیگر ورزش‌های باستانی ایرانیان است. جایی که در آن به ورزش باستانی می‌پردازند زورخانه نام دارد هم چنین در زورخانه علاوه بر ورزش زورخانه‌ای کشتی پهلوانی نیز گرفته می‌شود.

پروندهٔ ثبت جهانی آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به کوشش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده گردید. آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۹ برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید.

دانشنامه بروک‌هاوس آلمانی، با استناد به تحقیقات دانشگاه ورزش آلمان واقع در شهر کلن، ورزش زورخانه‌ای را در کتاب اصلی و جلد ویژه ورزش، قدیمی‌ترین ورزش بدن‌سازی جهان معرفی می‌کند.

زورخانه علی ابن ابطالب (ع) شهر میانه در دهه فجر افتتاح و فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرده است.

 

 

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

۱۰

۱۱

۱۲

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، طی اطلاعیه های شرایط ثبت نام زور خانه علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان میانه منتشر شد.  فرمایشان رهبر انقلاب درباره ورزش پهلوانی نشان می‌دهد که این ورزش که هدیه معنوی ایران به جهان است، باید بیشتر از گذشته مورد تاکید قرار گیرد.   رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرمودند که ورزش باستانی فقط یک ورزش نیست و یک فرهنگ و تاریخ بوده، بر گسترش آن تاکید کردند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۴ نظر

  1. ماورزشکاران از وعده های دروغین ریاست اداره تربیت بدنی راجع به رسیدگی به امور هیئات ورزشی و… اعلام انزجار کرده وآرزومندیم ایشان هرچه سریعتر نتیجه این اعمال خویش را که صدمه جدی به ورزش قهرمانی میانه خواهد زد را ببیند…

  2. خیلی خوشحال شدم از راه دور برای همه همشهریان آرزوی سلامتی دارم به امید روزی که دوباره به وطنم بازگردم و از این مکان مروت بهره ببرم .میانه تمام وجود من 

  3. امیرازتهران

    خوشحال کننده بود بویژه برای ماها که فعلا از وطن دور هستیم .میانه را دوست دارم چون کتاب خاطرات زندگی من است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *