«ریاض» و شهرهای دور عربستان در تیررس موشک‌های یمن است

به گزارش میانا به نقل از دانا، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله یمن حمله به یمن را سناریوی آمریکایی-اسرائیلی دانست که نیروهای شکست خورده در منطقه آن را اجرا کردند.

الحوثی لحظاتی پیش به مناسبت «روز شهید» سخنرانی خود را آغاز کرد و با تبریک این روز به خانواده‌های شهدا اظهار داشت که شهدای یمنی از بهترین فرزندان یمن  بودند که در را وطنشان به شهادت رسیدند.

وی به نقش مخرب عربستان سعودی در منطقه اشاره کرده و گفت که این کشور به دنبال فروپاشی و تقسیم کشورهای منطقه است و تا به الآن در برابر سناریوهای آمریکا هیچ گونه مقاومتی نشان نداده است.

رهبر جنبش انصار الله یمن ادامه داد، اگر به اقدامات عربستان در منطقه نگاه کنید، خواهید دید که این کشور در مسیری حرکت می‌کند که با دشمنان اسرائیل مخالفت می‌کند.

الحوثی تصریح کرد که مقاومت مردم یمن عامل اساسی شکست متجاوزان به این کشور بوده و حتی تسلیحات و امکانات پیشرفته آن‌ها نتوانست آن‌ها را از شکست برهاند؛ به همین دلیل، در قرض و بدهی گرفتار شده‌اند.

وی به حمله موشکی نیروهای انقلابی یمن به پایگاه نظامی در نزدیکی شهر ریاض، پایتخت عربستان اشاره کرد و گفت که این شهر و شهرهای دورتر از این نیز در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد.

این مقام یمنی به توانایی‌های نیروهای یمن اشاره کرد و بیان داشت که این نیروها قادر به ساخت موشکها و پهپادها هستند.

وی تصریح کرد: کار ساخت پهپاد آغاز شده است و مسیر پیشرفت را بخوبی طی میکند و بزودی نتیجه خواهد داد.

الحوثی افزود: با ما می‌جنگند چون نمیخواهیم برده باشیم؛ هر کس مخالف سلطه آمریکا و دشمن اسراییل باشد، عربستان آن را دشمن خود می‌بیند.

وی به تلاش‌های متجاوزان برای سیطره بر المخا و نِهم اشاره کرد و گفت که دشمن در تلاش است این دو منطقه را اشغال کند و نیروهای یمن باید این جبهه‌ها را با امکانات، نیروها و مواضعشان تقویت کنند.

بدر الدین الحوثی در ادامه بیان داشت، انصار الله قصد دارد راه اندازی مؤسسات دولتی را با هدف خدمت‌رسانی به شهروندان یمنی تکمیل کرده و به اقتصاد اهتمام داشته باشند.

وی در مورد ادامه جنگ علیه یمن نیز خاطر نشان کرد که چالش‌ها و تحولات هر طور باشد، موضع انصارالله و نیروهای متحد آن مقابله با متجاوزان خواهد بود و این اصلی است که هرگز از آن دست نخواهند کشید.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *