معاون وزیر ارتباطات:وزارت ارتباطات خواستار تحولی جدی در این حوزه است

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: وزارت ارتباطات خواستار تحولی جدی با توجه به توسعه زیرساختها در بحث فن آوری و ارتباطات و توسعه زیرساختهای منجر به اشتغال و رفاه مردم بوده و بر این دو محور توجه ویژه دارد.

 

به گزارش میانا : مرتضی براری در نشست کمیته ارتباطات و فن آوری شهرستان میانه ،هدف از سفرهای  استانی و شهرستانها را تعامل نزدیک با مسوولان اجرایی،  نمایندگان و برگزاری جلسه با فعالان بخش ها و دانشگاهیان دانست و تصریح کرد:  هدف از این سفرها بررسی و توسعه زیرساختهای ICT مناطق محروم و استانها، اجرای دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات، توسعه شرکتهای دانش بنیان و فضای کسب و کار و همچنین توسعه تولید محتوا و نرم افزارهای کاربردی در استانها و شهرستانهاست .

وی با اشاره به اینکه شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی بعنوان پایلوت مورد توجه جدی ما قرار گرفته است اظهار امیدواری کرد که با تعامل و همراهی مسوولین شهرستانی، نمایندگان و مسوولین استانی شاهد تحولی چشمگیر در حوزه ارتباطات و فن آوری در شهرستان باشیم.

براری بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود در تلفن ثابت، تحت پوشش درآوردن 37 روستای فاقد تلفن ثابت، بروزرسانی تلفن ثابت در شهر و روستا، اقدام برای راه اندازی اینترنت در تمامی روستاهای شهرستان و همچنین تامین پهنای باند تا پایان سال جاری از مهمترین اقدامات اجرایی ما خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه پست، امین مردم محسوب می شود از تمامی ادارات و ارگانهای شهرستان خواست تا خدمات توزیع و ارسال خود را از طریق این نهاد انجام دهند تا امنیت خاطر آنها فراهم آید.

براری از آمادگی لازم برای توسعه پست بانکها، تجهیز آنها و ساماندهی کارگزاران ICT  روستایی در سطح شهرستان خبرداد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در شهرستان میانه 38 هزارو 314 شماره تلفن ثابت اشتراک داشته و ابتدای سال جاری نیز یکهزارو 100 شماره واگذار شده است.

محمد فرقانی از توسعه همواره شبکه مخابرات خبر داده افزود: در بحث تلفن ثابت در شهرستان میانه توسعه را به تناسب نیازها انجام می دهیم که شهرکهای موجود وشهرکهای جدید و همچنین توسعه بافت موجود در شهر و روستاها از جمله آنهاست.

وی همچنین از  توسعه شبکه کابل با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و نصب  30 کیلومتر فیبر نوری در راستای توسعه روستا ها خبر داد.

فرقانی همچنین از اتصال 24 اداره در سطح شهرستان به شبکه دولتی خبر داده افزود: 23 اداره نیز در دست اقدام است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *