جمعیت عشایر استان از ۸۵ درصد امکانات زیربنایی برخوردارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمد حسن آل هاشم با حضور در جشن عشایر شهرستان میانه که در روستای حلاج سفلی از توابع بخش مرکزی میانه برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره شهیدان انقلاب و نظام اظهارکرد: تا پایان برنامه ششم بنابر پیش بینی هایی که شده ۹۵ الی ۹۷ درصد جمعیت عشایر استان از امکانات زیربنایی برخوردار خواهند شد.

 

 

مدیر کل امور عشایر استان به برخی از امور انجام شده و در حال اجرای ااین امور، بالاتر از حیطه وظایف برای خدمات دهی بیشتر اشاره کرده افزود: انرژی های نو، پنل های خورشیدی، حمام خورشیدی، اجاق خورشیدی، کنسانتره دامی و دستگاه جوجه کشی سیار از جمله خدمات نوین امور عشایر استان می باشد که  اجرای این خدمات از اولویتها و برنامه های امور عشایر استان در سال جاری و سالهای آتی است که همه ساله شاهد پررنگ ترشدن این خدمات خواهیم بود.

 

 

آل هاشم، با بیان اینکه شهرستان میانه قطب عشایر استان به شمار می رود افزود: خدمات نام برده شده از سوی شرکت تعاونی عشایری در بین جامعه عشایراستان  توزیع خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه برای عشایر شهرستان میانه از محل اعتبارات توازن منطقه ای( ماده ۱۸۰)  به مبلغ ۱ میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال گفت: ۲ درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل داده اند که در حدود ۸۹۷ خانوار در فصل قشلاق و ۱۳ هزارو ۲۹۷ خانوار در فصل ییلاق داریم و در حدود ۵ هزار و ۲۰۰ خانوار هم از استانهای زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی در فصل ییلاق به استان ما می آیند و از میانه نیز ۶۱۸ خانوار در فصل ییلاق و ۵۸۵ خانوار در قشلاق داریم.

 

 

آل هاشم با تاکید بر اینکه عشایر مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی هستند افزود: ۶۶ هزار و ۷۱۵ راس دام در فصل قشلاق و ۷۰ هزارو ۶۴۴ راس دام در ییلاق وجود دارد و در میانه شاهد تولید ۱۹۰۰ تن شیر، ۵۵ تن پشم، ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۷۰۰ متر مربع صنایع دستی، ۳۰۰ متر مربع قالی و قالیچه از سوی عشایر هستیم.

 

 

بخشدار مرکزی میانه نیز دراین مراسم مهمترین خواسته اهالی روستاهای بخش را برخورداری از گاز عنوان کرده گفت: امسال کلنگ زنی ۴۸ روستای شهرستان برای برخورداری از نعمت گاز انجام شده که ۳۵ روستای آن در بخش مرکزی واقع شده است و برای این پروژه ها  ۱۴۰میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و در سال آتی شاهد بهره مندی این روستاها از نعمت گاز خواهیم بود.

 

 

بهنام آقامحمدی در ادامه به پیگیری جدی مشکل آب شرب روستاها اشاره کرده گفت: بودجه آبرسانی مصوب شده و به زودی آغاز خواهد شد، همچنین خانه بهداشت حلاج سفلی مصوب شده و در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

گفتنی است کوچ نمادین، پخت نان سنتی، مسابقه طناب کشی، کشتی محلی، موسیقی، ویزیت رایگان و اجرای سرود دانش آموزی از مهمترین برنامه های جشن عشایر شهرستان میانه بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *