بیمارستان برکت امام خمینی(ره) میانه افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی برکت امام خمینی(ره) با زیربنای ۷۸۰۰ مترمربع با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۸۰میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت و شبکه بهداشت و درمان تکمیل و توسعه‌یافته و روز شنبه ۱۶ بهمن ماه با حضور وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید.

سید حسن قاضی زاده هاشمی شنبه شب در مراسم افتتاح بیمارستان برکت امام خمینی میانه اظهارکرد: کمبودها را در زمان کم نمی توان جبران کرد و این امر نیازمند آرامش، همدلی و وحدت در جامعه همچون روزهای اول انقلاب است.

وی با بیان اینکه مطالبه ها باید متناسب با داشته ها باشد ، به وضعیت اقتصادی و درآمدهای دولت اشاره کرد و گفت: بودجه امسال کشور ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۸۵هزار میلیارد تومان هزینه جاری و ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان ها و شرکت هاست که پولی برای تمام توقعات و نیازهای جامعه باقی نمی ماند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گرامی داشت دهه فجر، پیروزی انقلاب را معجزه و موهبت الهی دانست و بر مراقبت از دستاوردهای انقلاب و انتقال فرهنگ انقلاب به نسل جدید و آینده تاکید کرد.
وی بر قدرشناسی از موقعیت فعلی و حفظ آن تاکید و اظهارکرد: با این انقلاب کشور از چنگال بیگانگان نجات یافت.

قاضی زاده هاشمی همچنین با تاکید بر تکریم و قدرشناسی مردم از سوی مسئولان، خاطرنشان کرد: مردم ایران در وهله نخست امیدوار به خدا و بعد توکل شان به مسئولان است .

وی مسیر اعتدال را راه درست، رهبری و امام و شهدا دانست و گفت: مسیر اعتدال کشور را می سازد.
وزیر بهداشت ادامه داد: دولت در حد توان سعی در انجام وعده های داده شده دارد، اما موانع و سختی هایی از قبیل برخی قوانین، اختیارات و محدودیت های بودجه ای، دست دولت را در انجام خدمتگزاری بیشتر محدود کرده است.

وی با اشاره به ویژه بودن شهرستان میانه گفت: میانه تا جایی برای من مهم است که با وجود برادر شهید و خانواده شهید بودن، عکس اتاق کارم مزین به یک شهید میانه ای بنام ‘ شهید داداشی’ است که در چزابه شهید شده و خاطراتی با وی دارم.

وزیر بهداشت ادامه داد: شهرستان میانه به اندازه یک استان شهیدتقدیم نظام و انقلاب کرده که مایه افتخار است، اما بازسازی بیمارستان ۱۱ سال به طول انجامیده است.

وی همچنین در مورد اعطای مجوز ایجاد مرکز تصویر برداری ام آر آی نیز گفت: مجوز ام آر آی به شهرستان های با ۴۵۰ هزار نفر جمعیت داده می شود، اما با توجه به درخواست ها و پیگیری های شهرستان میانه سعی بر ایجاد مرکز تصویر برداری در این شهرستان داریم.

وزیر بهداشت در مورد ایجاد مجتمع سلامت در شهرستان میانه اظهارکرد: اگر دانشگاه آزاد درصدد ایجاد آن مرکز باشد ما حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۲ که به این شهرستان آمدم تنها چهار پزشک متخصص در این شهرستان فعال بود ولی در زمان حاضر ۳۵ پزشک متخصص فعالیت می کنند.

وزیر بهداشت فارغ التحصیلان رشته تخصصی را ۶۰ نفر در سال اعلام کرد و گفت: ۲۰ تا ۲۵ نفر از فارغ التحصیلان تخصصی به ارتش منتقل و مابقی نیز بنابر نیاز در سطح کشور توزیع می شوند.

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه وزارت خزانه داری امریکا صادرات و صادرات مجدد برخی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به ایران را مستلزم مجوز ویژه اعلام کرده و آیا این تصمیم بر سیستم بهداشت و درمان کشور تاثیر خواهد داشت، افزود: نه! ما هیچ نیاری به امریکا و تجهیزات امریکایی نداریم و سالهاست که در تحریم هستیم.

وی اضافه کرد: اینکه فکر کنیم در گذشته در تحریم نبوده ایم واقعیت ندارد و در سایه همین تحریم ها از برخی کشورهای اروپایی و آسیایی که این تجهیزات را دارند خریداری کرده و طی دو دهه گذشته به برخی تجهیزات دست پیدا کرده ایم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ما مشکلی نداشته و نخواهیم داشت، گفت: نیازی هم به امریکا نداریم و این محدودیت ها بیشتر به ضرر خود امریکاست و برای ملت شریف ایران هیچ جای نگرانی و تاسف نیست و جای خوشحالی است زیرا ما شرکای خوبی داریم که تجهیزات شان مرغوب تر از امریکاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم گفت: این بیمارستان به دو نام برکت و امام (ره) مزین شده است.
محمدحسین صومی افزود: بیمارستان برکت امام خمینی در زیر بنای ۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع و با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی بیمارستان از سال ۱۳۸۶ مصوب و در سال ۱۳۹۱ قرارداد بسته شد، گفت: این طرح پیشرفت چندانی نداشت که با همکاری بنیاد برکت سرعت گرفت.

صومی افزود: این بیمارستان با طراحی جدید و مطابق با استانداردهای روز دنیا شامل اتاق عمل، بستری زنان و مردان، آی سی یو، دیالیز، رادیولوژی، سی تی اسکن و سونوگرافی بازسازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در مورد احداث مجتمع سلامت شهرستان گفت: این شهرستان ضمن تحویل زمین باید احداث فضا را هم متقبل شود تا ما در خدمت شهرستان برای راه اندازی مجتمع باشیم.
شهرستان میانه با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بیمارستان و ۲۱ مرکز بهداشت شهری و ۱۲۱خانه بهداشت روستایی در ۱۶۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع است.

این بیمارستان که با طراحی جدید و مطابق با استانداردهای روز دنیا بازسازی و توسعه‌یافته است، شامل بخش‌های مجهز اتاق عمل، بستری زنان و مردان، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، دیالیز، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، اورژانس و … است.

براساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار ساخت و تکمیل ۱۱ بیمارستان با ۱۲۰۰ تخت با تأمین اعتبار از سوی ستاد و توسط بنیاد برکت در دست انجام است.ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور ارتقای سلامت محرومین و حمایت از برنامه‌های درمانی کشور و در راستای اجرای فرامین ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، ساخت و تکمیل این بیمارستان‌ها را برعهده گرفته است.

لازم به توضیح است در سال جاری دو بیمارستان دیگر در مینودشت و گرمسار از سوی بنیاد برکت تکمیل و برای بهره‌برداری در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *