نماینده مجلس: نظام بودجه ریزی کشور عادلانه نیست

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا،  الله وردی دهقان روز پنج شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ورزقان با وجود ظرفیت های مناسب توسعه محروم مانده است، افزود: روز به روز، فاصله شهرهای کوچک با مادرشهرها بیشتر و شاهد افزایش مهاجرت به مناطق برخوردار هستیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون هفت درصد معادن ورزقان شناسایی شده است، گفت: شناسایی کانی های معدنی از طریق ژئوفیزیک هوایی در کشور دقیق نیست.

دهقان از برگزاری مناقصه استخراج معادن پهنه ارسباران به مرکزیت ورزقان با یک شرکت کننده (شرکت ملی مس) انتقاد کرد.

وی اجرایی شدن سند تدبیر و توسعه را نیازمند آماده کردن زیرساخت ها دانست و گفت: باید هسته های فرهنگی در این سند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ورزقان هم در این نشست قابلیت های این شهرستان را جنگل های ارسباران و تنوع گیاهان دارویی، ظرفیت مناسب زنبورداری، سهم قابل توجه تولید حبوبات استان و سازگاری با کشت زعفران، وجود معادن فلزی، نزدیکی به مرزهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و منطقه آزاد ارس همچنین وجود آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و روستاهای هدف گردشگری دانست.

علی وفادار خرد بودن اراضی و سنتی بودن تولید کشاورزی، کمبود آب کشاورزی، ضعف در اجرای سامانه های نوین آبیاری و آلودگی محیط زیست در اثر پسماند معادن را از تنگناهای این شهرستان عنوان کرد.

در نشست امروز /پنج شنبه/ شورای برنامه ریزی استان، سند تدبیر و توسعه شهرستان ورزقان تصویب شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *