جذب حداکثری مردم در نماز جمعه با رعایت تمامی اصول از خصیصه های بارز حاج آقا حامدی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در آیین تودیع و معارفه امام جمعه جدید میانه با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه بسیار رفیع است یکی از معیارهایی که مردم جذب نماز جمعه در میانه شده و برای آن ارزش قائل شده بودند شخصیت حاج آقا حامدی و جایگاهی بود که ایشان به نماز جمعه قائل بودند.

 

وی با تقدیر از زحمات ۱۰ ساله حجت الاسلام حامدی در شهر میانه، ایشان را فردی متواضع، خوش برخورد و منطقی عنوان نموده افزود: امام جمعه میانه علاوه بر خصوصیات بارز مثبت اخلاقی در تمامی صحنه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور فعال داشته و از تمام تلاش خود در جهت منافع مردم استفاده می کردند.

 

شکری حاج آقا حامدی را عامل و محور وحدت و همدلی بین مسوولین و مردم خوانده و افزود: امیدوارم ایشان در سنگر دیگر خدمتگزاری نیز همچون گذشته موفق عمل کرده و عامل خیر و برکت برای مردم و  نظام جمهوری اسلامی باشند.

 

فرماندار ویژه میانه در پایان برای حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی در سمت امام جمعه جدید میانه آرزوی توفیق نموده اظهار امیدواری کرد که ایشان نیز همچون حجت الاسلام والمسلمین حامدی در کنار مسوولین شهرستان قدمهای اساسی و مورد نیاز برای اعتلای هر چه بیشتر شهرستان بردارند.

 

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان حدیث نبوی در مورد برگزیدن روز جمعه از میان روزهای هفته از سوی خداوند متعال و قرار دادن این روز بعنوان عید مسلمین به بیان اهمیت روز جمعه و نماز جمعه پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی قمی با بیان اینکه مسوولین باید  بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به مساله نماز در کنار سایر فعالیتها توجه ویژه داشته باشند و این بسته فرهنگی باید در کنار همه امور دیده شود افزود: بخشی از وظایف مقام معظم رهبری در هر منطقه توسط امامان جمعه انجام می شود که مردم و مسوولین باید با محوریت امامان جمعه و استفاده از رهنمودهای ایشان به پیشبرد امور در جامعه بپردازند.

 

وی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری که نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، ایمان و تقوا و امام جمعه را فرمانده قرارگاه عنوان نموده اند از زحمات ۱۰ ساله حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در شهرستان میانه که منشا خیرات و برکات بسیاری در شهرستان میانه  بودند تقدیر کرده برای حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی در سمت امام جمعه میانه آرزوی توفیق کرده ایشان را از روحانیون فاضل بسیجی و از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با سعه صدر فراوان عنوان نموده و اظهار امیدواری کرد که ایشان نیز بتوانند همچون حاج آقا حامدی منشا خیر و برکت در این شهرستان به همراهی مردم و مسوولین باشند.

 

امام جمعه سابق میانه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مسلمانی نه به نماز و نه به روزه است بلکه حسن مصاحبت و هم جواری و حسن روابط اجتماعی از نشانه های مسلمان واقعی است گفت: این صفات  از منش نبی مکرم اسلام (ص)  و از امور پسندیده در مکتب اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی با بیان ارزش بالای جایگاه امام جمعه گفت: این جایگاه شعاری نیست بلکه جایگاهی اعتقادی و معنوی بوده و ما بعنوان نمایندگان مقام معظم رهبری وظیفه داریم با همراهی مردم و مسوولین مصالح شهر، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را در نظر گرفته و به پیشبرد امور جامعه کمک کنیم.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان میانه همه خواسته ها ، گفته ها و اقدامات انجام شده در راستای مصالح مردم و نظام بود اظهار امیدواری کرد که حجت الاسلام والمسلمین محمدی نیز ادامه دهنده راه امامان جمعه قبلی بوده و در خدمت مردم عا لم پرور، شهیدپرور و ولایی شهرستان میانه باشند.

 

امام جمعه جدید میانه نیز به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت  که فرموده اند: در روز قیامت بنده ای قدم از قدم بر نخواهد داشت تا در مورد ۴ چیز از او سوال شود که یکی از آنها  عمر انسان و چگونگی گذران آن، دیگری جوانی و چگونگی سپری کردن آن، سومی ثروت و چگونگی به دست آوردن و خرج کردن آن و چهارمین سوال از دوستی خدا و محبت اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی با تقدیر از زحمات حاج آقا حامدی افزود: بدون همراهی و همکاری مردم و مسوولین کاری از پیش نخواهد رفت زیرا دست خدا با جماعت است.

 

وی با بیان  اینکه اختلاف و تفرقه سبب عقب ماندگی و عدم پیشرفت در هر منطقه می شود بر اهمیت وحدت رویه و تعامل و همبستگی مردم و مسوولین اشاره کرد.

 

 گفتنی است حجت الاسلام محمدی پیش از این به مدت ۶ سال در سمت امام جمعه تکاب به ارائه خدمت مشغول بودند.

 

 

منبع: مهر صبا

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *