بمب افکن های روسیه و ترکیه مواضع داعش را در حلب بمباران کردند

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: هواپیماهای روسیه و ترکیه در عملیات هوایی مشترک مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه الباب استان حلب را بمباران کردند.

در این گزارش آمده است: در عملیات هوایی مشترک که با طرف سوری هماهنگ شده بود، چند فروند شکاری بمب افکن سوخو-۲۴-ام و بمب افکن سوخو-۳۴ روسیه همراه جنگنده های چندمنظوره اف-۱۶ و هواپیمای اف-۴ ترکیه شرکت داشتند.

هواپیماهای روسی در این عملیات مشترک هوایی با ترکیه، سه مقر فرماندهی، یک مرکز مخابرات و چند محل تجمع تروریست های داعشی را منهدم کردند.

در جریان برنامه ریزی این عملیات، مقر فرماندهی نیروی هوافضای روسیه در پایگاه حمیمم اطلاعات تجسسی را با فرماندهی نیروی هوایی ترکیه مبادله کرد.

در گزارش وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که این اطلاعات با استفاده از پهپادهای تجسسی و ماهواره ها جمع اوری شده است.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز هواپیماهای این کشور با همکاری بمب افکن های ائتلاف وابسته به آمریکا ازجمله هواپیماهای ترکیه مراکز تروریست های داعش در الباب را بمباران کردند.

روسیه و ترکیه ۲۹ دی ماه نیز براساس تفاهم نامه همکاری و هماهنگی برای بمباران مواضع تروریست ها و تامین امنیت پرواز هواپیماهای نظامی در سوریه، نخستین عملیات ضد تروریستی علیه مواضع داعش را در این کشور اجرا کردند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *