همایش مبارزه با مواد مخدر در شهر ترکمانچای برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمدرضا مشایخی در همایش مبارزه با مواد مخدر شهر ترکمانچای با اشاره به اینکه برگزاری همایش های مبارزه با مواد مخدر موجب حساس سازی، آگاهی و اطلاع رسانی از خطرات مواد مخدر در بین آحاد جامعه می شود، بر نقش بسزای فرهنگی و اجتماعی چنین برنامه هایی تاکید کرده افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان، همگام با بسیاری از برنامه های پیشگیرانه، مقابله ای و درمانی، رویکرد فرهنگ سازی در بین اقشار مخصوصا جوانان و نوجوانان را در پیش گرفته است.

مشایخی، برپایی همایش ورزش های همگانی، برپایی همایش های دانشجویی و دانش آموزی، آموزش های لازم برای صنوف و کسبه را از جمله برنامه های آگاه سازی و حساس سازی مردم و لایه های مختلف جامعه در قالب های فرهنگی و اجتماعی برشمرده، افزود: نتیجه گرفتن از انجام اینگونه برنامه ها مستلزم همراهی مردم و اراده جمعی است و هرجا حضور و استقبال مردم باشد، مسلما نتیجه خوب آن نیز مشاهده شده و ما علاوه بر اجرای اینگونه برنامه ها در شهر میانه، برنامه های مشابهی نیز در مراکز بخش ها، دهستان ها و روستاهایی با جمعیت بالا اجرا شده و تداوم خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه پلیس تخصصی مواد مخدر با نیروهای جان برکف، همواره در برچیدن دام اعتیاد از پیش پای اقشار مردم تلاش می کند، حضور و ایفای نقش توسط مردم در موضوع مقابله با آسیب های مواد مخدر را در کنار ساز و کارهای حاکمیتی، مهم و تاثیرگذار توصیف نموده، افزود: سازمان های مردم نهاد قانونمندی چون NA ، مراکز درمانی، دهکده های رهایی و اقامتگاهها که پیشرو در امر درمان اعتیاد هستند را می توان به عنوان نمونه های موفق حضور مردم در یاری برنامه های حاکمیتی برای پیشگیری، مبارزه و درمان مواد مخدر برشمرد.

 

معاون فرماندار با اشاره به تاکید دین اسلام بر حفظ سلامت جسمانی انسان، با بیان اینکه اسلام و نظام اسلامی، حتی کمترین درصد آسیب اعتیاد به اقشار جامعه را بر نمی تابد، بر نقش موثر جامعه روحانیت و علمای دینی در فرهنگ سازی و آگاه سازی از طریق منابر و تریبون های مختلف تاکید کرده، افزود: گرفتاری و آلودگی مردم جامعه اسلامی، شایسته و در شان ایران اسلامی نیست و علمای دینی می توانند نقش مهمی در پیشگیری از تهدیدات اعتیاد مخصوصا در میان جوانان که قشر پویای جامعه هستند ایفا کنند.

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه گفت: فضای سایبری دروازه ورود به مواد مخدر است.

سردار محمدعلی نصرتی با بیان اینکه متاسفانه خانواده ها روش ارتباط با فرزندان خود را نمی دانند و آنها را در فضای سایبری که انواع تهدیدات و خوراک فکری نامناسب دارد رها کرده اند که از جمله این تهدیدها می توان به تبلیغات گسترده مواد مخدر با روشهای مختلف اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی جامعه به شمار رفته و آسیبهای اجتماعی که دامنگیر این حوانان می شود سبب دغدغه و نگرانی مسوولین و مردم است گفت: موضوع تربیت و جایگاه زن که نقشی تعیین کننده در تربیت فرزندان دارند خدشه دار شده که نتیجه آن بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد را در بر دارد.

نصرتی همچنین اظهارکرد: دشمن بعد از جنگ هشت ساله به این باور رسیده که ملت ایران با این ویژگیها و با زور و جنگ و فشار اقتصادی هرگز سر تکمین فرود نیاورده و تسلیم نخواهد شد پس  به میدان رویارویی و مبارزه جنگ نرم اردوکشی کرد که متاسفانه در این میدان نتوانستیم به درستی مهندسی کرده و ایجاد آمادگی کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث پیش بینی و پیشگیری نظام مدیریتی مشکل داریم اما در حوزه مقابله، بحران و وقوع عملکرد خوبی داریم که در حوزه پیشگیری نیاز به بازنگری در حوزه مدیریتی احساس می شود.

نصرتی با بیان اینکه در مدیریت نو، پویا و مدرن پیش بینی و پیشگیری حرف اول را می زند، جامعه ما را نیازمند این مدیریت عنوان نموده گفت: مدیریت پیش دستانه و تهاجمی قبل از بروز اتفاق در هر حوزه با کنار گذاشتن روش های گذشته و منسوخ شده مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: باید قاطعانه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ برخورد شود که این امر یکی از اولویتهای نظام است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دراستان، بالا بردن سطح خدمات دهی در حوزه درمان و تلاش در زمینه رفع مشکل اشتغال جوانان و احیای هویت، خودباوری و جامعه پذیری را از راههای عمده در حوزه پیشگیری عنوان نمود.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *