در مقابل تهدیدات باید برنامه های دفاعی متنوع داشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه پدافند غیر عامل در محل فرمانداری شهرستان میانه با بیان اهمیت پدافند غیر عامل در جامعه، با اشاره به خطرات و تهدیداتی که جامعه را هدف گرفته افزود: ستاد بحران باید در مقابل تهدیدات،راهکارها و تدابیری را اتخاذ کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در جامعه ۴۵ نوع بلایای طبیعی وجود دارد افزود: مقابله با این حوادث و بلایا مستلزم برنامه، آموزش و حساسیت می باشد همچنین در مقابل بلایای طبیعی خطرات غیر طبیعی متنوع غیر از روش نظامی وجود دارد که باید همیشه مد نظر گرفته و برنامه جدی برای مقابله با آنها ارائه دهیم.

مشایخی تاکید کرد: تلفیقی از برنامه های مقابله ای و هجومی می تواند مملکت ما را به کشوری مستحکم و انعطاف پذیر در مقابل تهدیدات و خطرات مبدل کند.

وی مردم محور بودن پدافند غیر عامل و وجود سازمان و تشکیلات پدافند غیر عامل در کنار مردم را سبب حساس سازی مردم عنوان نموده افزود: برنامه های پدافند غیر عامل باید همچون برنامه های فرهنگی و اجتماعی علاوه بر برگزاری آن به صورت کارگاهی در بین مردم نیز برگزار گردد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان میانه، عمل و تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از راههای مقاوم برای مقابله با بحران اقتصادی عنوان نموده گفت: این امر منطبق بر فرمایش مقام معظم رهبری در راستای پدافند غیر عامل است که ژرف اندیشی ایشان را  بیش از پیش آشکار می سازد.

مشایخی، مولد بودن، درون زا و برون گرا بودن را یکی از برنامه های اقتصادی مقاوم با استفاده از نیروهای جوان و متخصص در راستای پویایی اقتصاد کشور عنوان نمود.

وی در پایان افزود:  باید با در نظر گرفتن کلیات پدافند غیر عامل برنامه هایی بر پایه شرایط بومی شهرستان تدوین کنیم .

گفتنی است همایش پدافند غیر عامل برای روسای ادارات، معاونین و کارشناسان با حضور اساتید استانی آقایان محمودیان که متخصص پدافند عمومی و انصاری متخصص در حوزه امنیت سایبری برای  شناسایی و ارائه راهکار مقابله در مورد تهدیدات عمومی، سایبری و امنیت سایبر و تهدیدات زیستی برگزار شد.

این دوره ها به صورت مرتب برای جامعه های هدف به طور تخصصی و جداگانه برای کارکنان دولت برگزار شده و در پایان با برگزاری آزمونی به شرکت کنندگان مدرک ارائه می شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *