مجمع عمومی انجمن حمایت از محیط زیست میانه تشکیل جلسه داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در مجمع عمومی انجمن حمایت از محیط زیست میانه با حضور علاقه مندان و دوستداران محیط زیست، دلیل تشکیل انجمن های این چنین را نشانگر ناهمواربودن مسیر عنوان کرده گفت: مشکلاتی وجود دارد که باید برای حل آنها برنامه ریزی کرده و حرکتی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه تاسیس انجمن حمایت از محیط زیست از سوی علاقه مندان به طبیعت، حرکتی ارزشمند و ستودنی است، گفت: حضور دلسوزان طبیعت در مجمع می تواند شامل اقشار مختلفی مانند متخصصین دانشگاهی، بازاریان و کسانی که به مسائل مدنی اهمیت قائلند، باشد و گردهمایی این جمع به معنای لبیک گویی به نیاز و فریاد یاری خواستن طبیعت است.

شکری با ابراز تاسف از عدم توجه به طبیعت و محیط زیست، افزود:متاسفانه هرکس از یک سو به تخریب طبیعت و محیط زیست می پردازد و با این اوضاع، نیاز مبرم به وجود و حضور جمعی است که ندای کمک خواهی طبیعت را شنیده و به یاریش بشتابد.

فرماندار ویژه میانه با ابراز خرسندی از حضور مشتاقان یاری به طبیعت در جلسه، ادامه داد: من انتظار نداشتم در اولین فراخوان و دعوت، چنین جمع فرهیختگانی با نیات انسانی و اجتماعی وارد صحنه شده و در جلسه حضور یابند و این امر مایه خوشحالی و امید است.

وی فرهنگ سازی در خصوص مصرف بنزین، نحوه حضور و بهره مندی از طبیعت، استفاده از وسائط نقلیه عمومی و بسیاری از موارد دیگر را از جمله مواردی برشمرد که انجمن می تواند در خصوص آنها به نقش آفرینی و فرهنگ سازی بپردازد.

شکری همچنین از شناسایی بیش از ۵۰۰ صنف آلاینده در سطح شهرستان خبر داده، افزود: این صنوف در شرف یک سری اقدامات هستند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ابتدا باید نیازها احصاء و برآورد شده سپس به سمت ایده آل ها گام برداشت گفت: حرکت جدی و مصمم شرط تحقق اهداف انجمن هاست و خوشبختانه با شناختی که از اعضای حاضر دارم، افرادی جدی، مصمم و با نیت خالص می بینم که به نوبه خود پشتوانه خوبی محسوب می شوند و لازم است چنین جمع هایی گسترش یابد.

فرماندار ویژه میانه از آمادگی فرمانداری میانه برای رفع موانع قانونی، ثبت انجمن حمایت از محیط زیست شهرستان در سریع ترین زمان و پشتیبانی کامل اداره محیط زیست شهرستان میانه خبر داده، خواستار تدوین اساسنامه و شاکله ای مدون برای انجمن شده افزود: اعضای انجمن بدانند که پشتیبان انجمن فقط دولت و اداره محیط زیست نیست بلکه تمامی مردم دوستدار طبیعت، حامی و پشتیبان انجمن خواهند بود.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. مهدی صادقی

    باسلام.بنده کارشناسی محیط زیست دارم وعلاقه وافری درحفاظت ازآن رودارم.اگه دووستان بتون یه گروه تلگرامی برای محیط زیست ایجادکنن عالی میشه ماهم حمایت میکنیم.۹۱۴۸۲۹۶۱۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *