وضعیت مسیر بی آر تی تبریز شایسته تبریز نیست

به گزارش میانا به نقل از فارس، علی‌رضا نوای باغبان در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی مسیر BRT تبریز اظهار کرد: قسمتی از مسیر بی آر تی تبریز از خیابان راهنمایی تا سه راهی ولیعصر با نمونه ترکیبی بتنی کار شده که این نمونه در حال تحلیل است.

وی با بیان اینکه در روش بتنی و پلیمری آزمایش شده در حدود ۳۰ سانتی‌متر زیرسازی صورت گرفته و روی آن با آسفالت پوشانده شده است، گفت: نمونه صورت گرفته نتیجه خوبی داده است و قابل تعمیم می‌باشد.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه روش‌های مختلفی برای مقاوم‌سازی مسیر BRT صورت گرفته است، افزود: از میان تمام روش‌ها روش بتنی ترکیبی بهترین روش بوده است و تقریبا نتیجه خوبی داشته است ولی بقیه روش‌ها جوابگو نبوده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و وجود نمک و سطح درجه سردی در تبریز روش بتنی بهترین روش خواهد بود.

نوای باغبان افزود: جلساتی با معاونت فنی و اجرایی شهرداری تبریز داشتیم که این روش مورد تأئید آن‌ها نیز قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: روش بتنی مسیر BRT از سال گذشته طرح‌ریزی شده و البته هزینه‌بر نیز است ولی در صورت تأئید نهایی باید در بودجه سال آینده قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هنوز بودجه سال آینده تصویب نشده و در صورت تصویب نخستین اقدام رسیدگی به موضوع مسیر BRT خواهد بود.

وی تأکید کرد: شورای شهر نیز عضوی از همین مردم هستند و از امکانات موجود شهر استفاده می‌کنند و قبول داریم مسیر BRT در شرایط مطلوب قرار نگرفته  و اصلا شایسته تبریز ۲۰۱۸ نیست.

نوای باغبان با اشاره به بودجه ۵ میلیاردتومانی در خصوص هموارسازی مسیر BRT گفت: این میزان به صورت کامل هزینه نشده و همیشه به صورت تازه‌سازی آسفالت و لکه‌گیری بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: بعد از ورود اتوبوس‌های دوکابین که داراری وزن سنگین و مسافرگیری زیاد است شرایط  مسیر اتوبوس‌های تندرو تغییر کرد و تحمل این بار سنگین را نداشت و باید برای حل این مشکل زیرسازی را تقویت بخشید.

 بی.آر.تی در کلانشهر تبریز همزمان با تهران در سال ۸۶ اجرا شد و با فاصله کمی از تهران، خط شرق به غرب آن افتتاح شد اینکه افتخاری دیگر برای کلانشهر تبریز به عنوان نخستین‌های ایران کسب شد مایه خوشحالی است ولی متاسفانه وضعیت بی.آر.تی تبریز چند سال است که بسیار نامطلوب است و مسائل زیادی در بی.آر.تی تبریز باید مورد توجه قرار می‌گرفت که نگرفته است!

اما از همان روز اول ابتدا مسیر بی.آر.تی تبریز با مشکل مواجه شد با وجود اینکه مسؤولان شهرداری تمام توان و طرح‌های خود را پیاده کرده‌اند اما تا به امروز نتوانسته‌اند مسیر یا خیابان حداقل صاف را برای تردد این اتوبوس‌ها ایجاد کنند که همیشه از سوی شهروندان مورد پرسش بوده است.

وضعیت نامناسب مسیر اتوبوس‌های تندروی تبریز از ایستگاه راه‌‌آهن تا سه‌راهی ولیعصر از زمان ایجاد این مسیر انتقاد شهروندان تبریزی را به دنبال داشته و جلوه بسیار نامناسبی را در این کلانشهر ایجاد کرده است.

اما با هزینه ۵۰ میلیارد ریالی برای بهسازی مسیر بی.آر.تی تبریز توسط شهرداری بعد از چند ماه از آن بار دیگر این مسیر با مشکلاتی مواجه شده که شهرداری اقدام به لکه‌گیری آسفالتی مسیر کرده که آن نیز تاثیری نداشته است.

نکته جالب این پروژه این استکه از سال ۸۶ تا به امروز همچناین برای زیرساخت و مطالعه طرح های مختلف در مسیر بی آر تی تبریز کار می شود اما به نتیجه ای نرسیده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *