اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی آذربایجان شرقی از نظر مردم/با معضلی به نام آرایشگاه‌های زنانه مواجه‌ایم

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، سرهنگ علی اسمعیل‌پور صبح امروز در  نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به شیوع آسیب‌های اجتماعی نوظهور در کشور و استان اظهار داشت: با معضلی به نام آرایشگاه‌های زنانه مواجه‌ایم که با توجه به اینکه تبدیل به پستوی امنی برای برخی شده، مردان بیش از زنان در برخی موارد برای اصلاح به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این آرایشگاه‌ها به انواع مختلف از زنان و دختران سوء‌استفاده می‌شود، افزود: در همین آرایشگاه‌ها مواد مخدر متنوعی توزیع شده و زنان و دختران را به اعتیاد می‌کشانند.

معاون‌ اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی‌ در ادامه با اشاره به آمار دستگیری سارقان در ۹ ماهه‌ امسال‌ گفت: بیش از ۲۱ هزار ‌نفر در استان دستگیر شده‌اند که ۷۵ درصد این دستگیر‌شدگان در حوزه سرقت، افراد معتاد بودند.

سرهنگ اسمعیل‌پور با تاکید بر اینکه با توجه به فرهنگ بالای مردم آذربایجان شرقی، معتاد متجاهر نداریم و در این مورد وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها داریم، ابراز داشت: در تهران همین معتادان متجاهر یکی از پارک‌ها را تصرف کرده بودند و با چادر زدن برای خود پارک را قرق کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه قتل‌های نوپدید در کشور و استان رواج یافته است، تصریح کرد: در ۱۲ ماهه سال ۹۴ کلاً ۶۱ فقره قتل در آذربایجان شرقی رخ داد که در ۹ ماهه سال ۹۵ نزدیک به ۳۰۰ قتل در استان رخ داده که نتیجه افزایش آسیب‌های اجتماعی و گسترش بی‌رویه فضای مجازی است.

معاون‌ اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی‌ افزود: امروزه در برخی از قتل‌ها، مقتول در فضای مجازی با دیگری آشنا شده و پس از برقراری ارتباط و بردن در مسیرهای مختلف به قتل می‌رسد.

وی با انتقاد از اینکه در جامعه امروزی گناه کردن به این سادگی است و قبح گناه ریخته شده است، افزود: در خانواده‌ها هم کاهش احساس نیاز به بازدارندگی به وجود آمده و فضای مجازی هم زمینه را برای ارتکاب گناه‌های مختلف و نوین فراهم کرده است.

سرهنگ اسمعیل‌پور بازی‌های مجازی و آسیب‌های این حوزه را هم یادآور شد و گفت: برخی بازی‌ها که برای ایران و مسلمانان طراحی شده اختلال هویتی و جنسیتی را منجر می‌شود که عواقب دردناکی را برای خانواده‌ها پدید می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه مردم جامعه باید برای پیشگیری از آسیب‌ها، آسیب‌های اجتماعی را بشناسند، ادامه داد: دشمن پابرهنه با هدف تهاجم فرهنگی از طرق مختلف از جمله ماهواره و فضای مجازی وارد خانواده‌ها  شده و باید خود مراقبتی‌ها و نظارت بر همدیگر در خانواده‌ها جهت پیشگیری از انحرافات احتمالی تقویت شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر افراد جامعه خانواده مستحکم و پشتوانه قوی داشته باشند ضمن اینکه نظارت والدین بر فرزندان و نظارت والدین بر همدیگر بهبود یابد، شاهد انحرافات و اعتیاد و… نخواهیم بود.

اسمعیل‌پور بر نقش مؤثر رسانه‌ها در زمینه کاهش مؤثر آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: نمونه ملموس اثرگذاری رسانه‌ها حوادث چهارشنبه سوزی آخر سال است که در اسفند ۹۳ با اقدامات فرهنگی و رسانه ای، کل مصدومان این روز به کمتر از ۲۰ نفر رسید ولی در اسفند ۹۴ که این اقدامات کمرنگ شد، آمار حوادث چهارشنبه سوزی به ۲۱۶ نفر رسید که فوتی هم در بین آن‌ها داشتیم.

وی در پایان با اشاره به نظرخواهی از مردم و حتی سازمان‌های متولی در امور مردمی در زمینه اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی، خاطر نشان کرد: از نظر مردم آذربایجان شرقی، «نزاع و درگیری فردی»، «بیکاری»، «اعتیاد صنعتی»، «تصادفات»، «رابطه نامشروع و سرقت داخل اتومبیل» به ترتیب در اولویت اول تا پنجم قرار گرفته‌اند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *