اعتراض نمایندگان آذربایجان‌شرقی نسبت به میزان افزایش مالیات سال ۹۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: در خصوص افزایش مالیات استان آذربایجان شرقی اطلاعات صحیحی بین مردم منتشر نشده است.

 

وی با بیان اینکه طبق اخبار نادرست منتشر شده بین مردم، آن‌ها فکر می‌کنند که محموع مالیات دریافتی آذربایجان‌شرقی چند برابر شهرهای مانند تهران و اصفهان است، افزود: چنین چیزی صحت نداشته و میزان مالیات پیش‌بینی شده در سال ۹۶، ۰٫۰۷ مالیات تهران بوده و نسبت به اصفهان ۰٫۳۹ است.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: این آمار یعنی اینکه در تهران بیش از ۱۴ برابر بیشتر مالیات گرفته خواهد شد و همچنین در اصفهان در حدود ۲٫۵ برابر خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه طبق سیاست‌گذاری‌ها در مواقعی میزان مالیات در استان افزایش یافته و در استان‌های دیگر کاهش می‌یابد، افزود: در این صورت سیستم مالیاتی کشور توقع دارد تا بستر برای افزایش مالیاتی بیشتر است.

 

فرهنگی ادامه داد: این درصد برای استان آذربایجان‌شرقی در سال جدید افزایش یافته و مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که به اندازه ۱۰ درصد میانگین رشد در کشور است، رشد استان را نیز در این شاخص در نظر بگیرند.

 

وی با تأکید بر اینکه یک درصد رشد مالیات تهران به اندازه ۱۴ درصد رشد در استان آذربایجان‌شرقی است، گفت: در این راستا نمایندگان در تلاش هستند تا این رشد، منطبق با رشد میانگین کشوری باشد و بیشتر از آن نباشد.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *