تئاتر با سابقه باکو در جشنواره تئاترفجر تبریز حضور می‌یابد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، علی قسمت لالایف شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضور در این جشنواره مایه افتخار اهالی فرهنگ جمهوری آذربایجان است، اظهار داشت: اگر چه در دوران کودکی ما، اجازه نام بردن از تبریز را نمی‌دادند اما پدران ما اشعار منسوب به تبریز را یاد ما می‌دادند.

وی افزود: امروز شعرهای مختلفی در خصوص تبریز در اذهان ما آذربایجانی‌ها جاری است و حضور ما در این جشنواره مایه افتخار ما آذربایجانی‌هاست.

مدیر تئاتر شهر باکو در ادامه با بیان اینکه گروه نمایشی این شهر بیش از ۱۰۷ سال سابقه فعالیت هنری دارد، اظهار کرد: این نمایش پیش از این در جشنواره تهران اجرا شده و امروز برای نخستین بار در تبریز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: این نمایش در بسیاری از نقطه‌های کشور اجرا شده و مقام‌های بسیاری را کسب کرده اما حضور ما در تبریز از لذت دیگری برخوردار است.

لالایف در ادامه از زحمات دکتر ابراهیمی، رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان تقدیر کرد و گفت: حضور گروه نمایشی باکو با تلاش رایزن فرهنگی و رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی محقق شد که باید از این دوستان تشکر کنم.

دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی، تنها جشنواره استانی در سطح کشور است که با حضور یک گروه نمایشی خارجی برگزار می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *