رویترز مدعی انصراف ایران از شکایت در موضوع تمدید تحریم‌ها شد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، خبرگزاری رویترز به‌نقل از دیپلمات‌های ایرانی و روسی مدعی شد ایران برای جلوگیری از اخلال در برجام از پافشاری بر سر شکایتش در خصوص اقدام آمریکا در تمدید «قانون تحریم‌های ایران» خودداری ورزیده است.

این خبرگزاری انگلیسی برای اثبات این مدعا به اظهارات سیدعباس عراقچی در جمع خبرنگاران استناد کرده که گفته ایران قصد ندارد موضوع مربوط به تمدید این قانون ضدایرانی (آیسا) را به کمیسیون حل اختلاف برجام ارجاع دهد.

در همین رابطه «ولادیمیر وارونکوف» نماینده روسیه در سازمانهای بین المللی واقع در وین گفت: قانون آیسا، قانون مطلوبی نبود، اما کار از کار گذشته است.

خبر رویترز در حالی منتشر می‌شود که نشست کمیسیون مشترک برجام برای بررسی نقض برجام توسط آمریکا با حضور معاونین وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۵ سه‌شنبه در وین برگزار شد و با صدور یک بیانیه مطبوعاتی به کار خود خاتمه داد.

در نشست کمیسیون مشترک علاوه بر بررسی گزارش ارائه شده توسط کارگروه کارشناسی، نمایندگان کشورمان ضمن ارائه شرحی از بدعهدی‌های آمریکا در یک سال اخیر، با ارائه مستندات حقوقی تمدید قانون آیسا را مغایر با تعهدات آمریکا در قالب برجام دانستند.

در ادامه نشست، نمایندگان سایر دولتهای عضو کمیسیون با جدی قلمداد کردن نگرانی ایران، خواستار اقدامات آمریکا درجهت بلااثر ماندن این قانون و شفاف سازی کامل در این زمینه شدند به‌گونه‌ای که هیچ ابهامی نسبت به اینکه این قانون اثری بر تجارت و همکاری با ایران ندارد باقی نماند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *