اردوغان: روابط آمریکا و ترکیه در دولت ترامپ بهبود خواهد یافت

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنانی تأکید کرد: من بر این باورم که روابط با واشنگتن در دوره دونالد ترامپ بهتر خواهد شد و ۲۲ متحد ناتو به توافق آسانتری بر سر مسائل منطقه‌ای دست خواهند یافت.

روابط بین آمریکا و ترکیه؛ که دومین ارتش بزرگ بین کشورهای ناتو را در اختیار دارد؛ پس از کودتای نظامی نافرجام ماه جولای متشنج شده است.

اردوغان و دولت ترکیه بارها فتح‌الله گولن را که از سال ۱۹۹۹ میلادی در پنسیلوانیا زندگی می‌کند، عامل اصلی طراحی و اجرای این کودتا معرفی کرده و خواستار استرداد وی توسط آمریکا شده‌اند.

آنکارا همچنین از حمایت آمریکا از کردهای سوری که در حال مبارزه با تروریست‌های داعش در سوریه هستند به‌شدت ناراحت و خشمگین است. ترکیه بر این باور است که کردهای سوری با شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در ارتباط هستند.

اردوغان در کنفرانس دیپلماتهای ترکیه در آنکارا گفت: بر این باورم که مذاکره با آمریکا زمانی که ترامپ به قدرت برسد، تسریع خواهد شد. من معتقدم که با آقای ترامپ به توافق خواهیم رسید، به‌خصوص بر سر مسائل منطقه‌ای.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در سخنانی ابراز کرد: معتقد هستم که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا همان اشتباهات دولت فعلی آمریکا را در روابط بین دو کشور تکرار نمی‌کند.

وی در جمع دیپلماتهایی که در شهر آنکارا جمع شده بودند، تصریح کرد: ترکیه از آمریکا انتظار دارد تا فتح‌الله گولن را مسترد کند و به همکاری با کردهای سوری وای‌پی‌جی پایان دهد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *