شاخص آلودگی هوای تبریز به ۱۲۷ رسید

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، داوود قاسم‌زاده با بیان اینکه با شاخص آلودگی هوای امروز به ۱۲۷ پی اس آی رسیده است اظهار داشت: هوای تبریز همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است و توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت از منازل خود خارج نشوند.

وی با بیان اینکه با وزش باد و اقدامات کمیته اضطرار آلودگی هوا، آلودگی کاهش یافته است افزود: مردم نیز باید برای کاهش آلودگی و کمتر استفاده کردن از خودروهای شخصی به خصوص تک سرنشین همکاری کرده و تا سالم شدن هوا از وسایل نقلیه عمومی بیشتر استفاده کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امروز هفدهمین روز وضعیت هشدار را پشت سر می‌گذاریم تصریح کرد: اگر باد باقی بماند و تصمیمات کمیته اضطرار در مرحله عملیاتی به قوت خود باقی بماند شاهد کاهش آلودگی تبریز به زیر ۱۰۰ پی اس آی خواهیم بود.

به گزارش تسنیم شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکروم‌تر و ذرات کوچک‌تر از ۲٫ ۵ میکروم‌تر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *