وظیفه اصلی زن در جامعه انسان سازی است/دشمن از طریق شبکه های مجازی در پی رواج بی حجابی می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حامدی در خطبه های نماز جمعه ۱۷ دی ماه در جمع پرشور نمازگزاران درمحل مسجد جامع شهر میانه با اشاره به فرا رسیدن سالروز توطه استعماری کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ توسط رضا خان، با بیان اینکه حجاب مسئله ای نیست که بتوان آن را با زور برداشت یا گذاشت، افزود: وجود دوگانگی ها در جامعه از جمله در بحث اشتغال و هجمه های رسانه ای دشمنان با تعابیر گوناگون موجب خدشه دار شدنجایگاه والای زن در جامعه اسلامی شده است.

 

امام جمعه میانه با بیان اینکه برداشت و القاء فکری دشمنان از خانه داری زن به عنوان بیکاری، افزود:  متاسفانه برخی زنان با تمایل به دریافت هزینه های کم با رفتار نامناسب و در سایه وجود صاحب کارهای بی دین،  زمینه فساد و بحران اخلاقی را در جامعه فراهم می سازند.

 

وی همچنین با اشاره به این موضوع که سوء مدیریت مسئولین در بحث اشتغال زمینه بیکاری را جامعه اسلامی فراهم ساخته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر درآمد برخی زنان بصورت تمام و کمال صرف نگهداری فرزند خود در مهد کودک ها می شود.

 

حامدی تصریح کرد: شغل زن در دین اسلام انسان سازی است و کار کردن و صرف هزینه های زیاد در راه تربیت فرزند و نگهداری از آنان در خارج از محیط خانه به معنای اشتغال و درآمد زایی نیست.

 

خطیب جمعه میانه با بیان اینکه دشمنان با هدف گذاری طولانی سانت به سانت، حجاب را از پوشش زنان سلب کردند، خاطرنشان کرد: در این میان نقش شبکه های اجتماعی در از میان برداشتن حریم ها بسیار موثر بوده است.

 

حامدی گفت: متاسفانه آمار بالای طلاق و نبود نظارت و فرهنگ سازی مناسب از سوی دولتمردان جامعه را به سمت انحراف کشانده و در صورت عدم برنامه ریزی صحیح در این رستا صدمات جدی بر آینده کشور و پیکره  و بنیان خانواده ها وارد خواهد ساخت.

 

وی با اشاره به این موضوع که اولین ابزار شیطان برای انحراف، اختلاف جنسی است، خاطرنشان کرد: اعمال قانون در مملکت اسلامی علاوه بر یکسان بودن  باید برای تمامی تخلفات از جمله عدم رعایت حجاب، از سوی نهادها و متولیان امر لحاظ و اعمال گردد.

 

حجت الاسلام والمسلیمن حامدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)  در ۲۰ دی ماه، افزود: به برکت هجرت این حضرت،  شهر قم تبدیل به پایگاه دینی جهان اسلام شده است.

 

وی همچنین با اشاره دیدار اخیر نخبگان مدال آور دانشگاه صنعتی شریف با رهبر معظم انقلاب، با سخنان حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر این موضوع که بنده جوانان مومن انقلابی را بسیار دوست دارم، افزود:  الگو شدن کشور نیازمند همراهی علم  با آرمان ها و نعمت نخبگی و استفاده از آن در مسیر توسعه و پیشرفت نیازمند شکرگذاری در محضر خداوند است.

 

حامدی با اشاره به تحولات منطقه بویژه کشور همسایه ترکیه ب و وقوع انفجارات مختلف و هدف قرار گرفتن این کشور از سوی  داعش و نیروهای تروریستی، خاطرنشان کرد: این وقایع نتیجه از  حمایت های گذشته  ترکیه و آموزش های نیروهای تروریستی در خاک این کشور است.

 

امام جمعه میانه با نمایشی خواندن برخی حرکت های گروه های تروریستی در منطقه، افزود: دست زدن به اقداماتی همچون بمب گذاری در مناطق شهری نشانه استیصال این نیروی های تحت امر رژیم صهیونیستی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های مردم میانه از جبهه مقاومت و سوریه با ارسال پتو و وسایل و اقلام مورد نیاز بر تداوم این کمک رسانی ها تاکید کرد.

حجت الاسلام حامدی به برگزاری جلسه ای در تهران طی روزهای اخیر اشاره و از  جذب ۲۵۰ نفر قبولین ۵ سال گذشته آزمون استخدامی کارخانه فولاد آذربایجان میانه از سوی مسئولین فولاد کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

 

وی به  اسناد مالکیتی متجاوز از ۶۰۰۰ هزار سند در شهرستان میانه اشاره کرد و گفت: این زمین ها سال ها بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی  با مشکل اخذ سند مواجه بودند که متاسفانه علی رغم هبه مقام معظم رهبری و حل مشکل سند دار شدن آنان با عدم استقبال مردم مواجه شده است.

 

جامدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم عباسعلی قلیزاده اهل روستای گودرق بخش ترکمانچای میانه، با آرزوی علو درجات برای ایشان و  بازماندگان این شهید بزرگوار از خداوند متعال  مسألت نمود.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. سلام حاج آقا بزرگترین خیانتی که به خانواده شده در عرض این چهار دهه اخیر مریه های سکه ای است که باعث اختلافات خانوادگی و طلاق و هزار و یک مشکل دیگر شده است هنوز هم مادران ما هستند که ۵۰ سال پیش با یک جلد کلام الله و مبلغ ناچیزی زن خانه شدند و فرمانبر پس ببینید مشکل از کجاست؟ گرچه می دانم سایت شما این را تایید نمی کند ولی خواستم بگویم که به خانواده ها خیانت کردیم که جبران آن دیگر دیر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *