بیش از ۶۷۴ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی شیر رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، بهروز اصغری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری به ۶۷۴ هزار نفر از دانش آموزان و کادر آموزشی استان شیر رایگان توزیع شده است اظهار داشت: از این تعداد حدود ۶۳۰ هزار نفر دانش آموز بوده و مابقی کادرآموزشی شاغل در مدارس هستند.

وی افزود: در سال گذشته نیز این طرح بین ۶۸۰ هزار و ۱۲۵ نفر از دانش آموزان، کارکنان و مدرسان آموزشی برگزار شد که در این میان، توزیع رایگان شیر با هزینه‌ای افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اهمیت و ارزش اجرای طرح ملی شیر مدارس اظهار کرد: جامعه هدف این طرح تمامی دانش آموزان ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه دولتی و غیردولتی و پیش دبستانی‌های ضمیمه ابتدایی دولتی هستند که باید توجه ویژه‌ای به سلامت این دانش آموزان شود.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن مدارس پیش دبستانی، درمناطق روستایی و محروم خبر داد و افزود: همچنین در تمامی مدارس استثنایی استان نیز شیر رایگان توزیع می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: در صورت تعطیلی غیرقابل پیش بینی به علت شرایط جوی یا آلودگی هوا، شیرهای پاستوریزه تولیدی در سایر مدارس بدون محدودیت جذب می‌شود.

اصغری در ادامه به اعلام آمادگی همکاری ۸ شرکت شیر پاستوره با اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: کارخانه‌ها موظف به تولید شیر غنی شده با ویتامین D هستند و در این رابطه از این کارخانه‌ها با هدف کنترل و بهبود کیفیت شیر مدارس بازدیدهای دوره‌ای صورت خواهد گرفت و برنامه ریزی منظم و توجه به کیفیت شیر نیز از دیگر اصول مهم این اداره‌کل به شمار می‌رود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *