اتوبوس‌های مخصوص خروج مجروحان و غیرنظامیان از فوعه و کفریا همچنان در محاصره تروریست‌ها

به گزارش میانا به نقل از فارس، ساکنان شهرکهای شیعه نشین «فوعه و کفریا» در استان ادلب باز هم خواستار تکمیل اجرای توافق نامه حلب شدند.

بر اساس این توافق قرار بود که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد زخمی و خانواده های این شهرکها در مقابل خروج ۵۰ هزار تروریست به همراه خانواده هایشان از حلب، از استان ادلب خارج و به حلب منتقل شوند.

گروههای تروریستی اما این روند را تغییر دادند تا فقط ۹۰۰ نفر از افراد زخمی و خانواده های این شهرکها از استان ادلب خارج شوند.

یک منبع محلی از شهرک فوعه در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کرد که ۲۱ اتوبوس مخصوص انتقال افراد زخمی همچنان در این شهرک محاصره هستند و رانندگان نیز که از ساکنان حلب هستند در این محاصره گرفتار شده اند.
این منبع همچنین اعلام کرد که در شب آغاز سال میلادی گروههای تروریستی ۱۳ موشک گراد به سوی شهرک فوعه شلیک کردند.
بر اساس توافق حلب، قرار بود به صورت همزمان سه مرتبه گروههای تروریستی از حلب و افراد زخمی و غیر نظامی از فوعه و کفریا خارج شوند. برا اساس این توافق باید هر بار ۱۲۵۰ نفر از فوعه و کفریا در مقابل ۱۵ هزار تروریست از شرق حلب خارج می‌شدند، ولی تروریستهای مستقر در منطقه «الراشدین۴» واقع در غرب حلب گروه نخست از اتوبوسهایی را که از این دو شهرک خارج می شدند، به گروگان گرفتند. تعداد این اتوبوسها ۱۸ بود و ۸ اتوس به هنگام خروج گروه نخست از تروریستها آزاد شد و پس از خروج گروه دوم ۴ اتوبوس دیگر نیز آزاد گشت. خروج گروه سوم تروریستها تا زمانی به تعویق افتاد که ۴ اتوبوس باقی مانده نیز آزاد شدند.
در حالی که همه افراد مسلح به همراه خانواده های خود از شرق حلب خارج شدند، ولی فقط ۹۰۰ نفر از مردم فوعه و کفریا خارج شدند.
مردم این دو شهرک ماه گذشته و پیش از خروج آخرین گروه از افراد مسلح، از طرفهای ذیربط توافقنامه جلب خواسته بودند که این توافق را به صورت تمام و کمال اجرایی کنند و نسبت به «بازی کثیف»ی که تروریستها در پی انجام آن بودند، هشدار دادند.

این منبع با اشاره به وضعیت وخیم مردم این مناطق به خاطر محاصره آنان توسط تروریستها، تأکید کرد: «چرا صدای سازمان ملل را نمی‌شنویم که خواستار وارد کردن کمک برای ما باشد؟».

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *