ادعای پایگاه صهیونیستی: پیروزی پوتین در سوریه فقط به سود ایران تمام می‌شود

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری “اسرائیل نشنال نیوز” در گزارشی نوشت: به نظر می‌رسد “ولادیمیر پوتین”، رئیس جمهور روسیه، در حال پیروز شدن در سوریه است. اما پوتین برنده واقعی در این منازعه نیست. سوریه هیچ شباهتی به کریمه یا شرق اوکراین ندارد که جایزه نهایی پوتین تصاحب آن سرزمین باشد. در مورد کریمه و اوکراین، پوتین موفق شد خاک جدا شده از روسیه را یک بار دیگر پس بگیرد؛ اما درمورد سوریه هیچگونه قرابت ارضی برای مسکو وجود ندارد.

این وبسایت صهیونیستی در ادامه مدعی شد: بپوتین حتی اگر در جنگ سوریه به پیروزی برسد نمی‌تواند کوچکترین بخش از این کشور را با خود به مسکو ببرد. بنابراین، اگر سوریه از دست معارضان خلاص شود، فواید آن فقط عاید کشورهای همسایه طرفدار “بشار اسد”، رئیس جمهور سوریه، می‌شود که در این میان نامی جز ایران به ذهن کسی خطور نمی‌کند.

پایگاه صهیونیستی”اسرائیل نشنال نیوز” در ادامه این گزارش در یک موضع‌گیری تفرقه‌افکنانه مدعی شد: ایران در منطقه دارای قدرت فراوانی است و کنترل محسوسی بر عراق، سوریه و لبنان دارد. اگر پوتین در سوریه پیروز شود، ایران به یک قدرت برتر اسلامی تبدیل شده و چه بسا دیر یا زود تهدیدی برای روسیه نیز به حساب آید.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: باوجود تمام تحولاتی که در سوریه بوقوع پیوسته، ایران هنوز شکستی را در سوریه تجربه نکرده است و این در حالیست که پوتین در حال تکرار کردن همان اشتباه “جرج بوش”، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در عراق است. همانطورکه بوش با حمله به عراق موجب قدرت گرفتن ایران در این کشور شد، حمله نظامی روسیه به سوریه نیز در نهایت این کشور را بیش از گذشته به یک پایگاه مطمئن برای ایران تبدیل خواهد کرد.

پایگاه صهیونیستی “اسرائیل نشنال نیوز” در پایان نوشت: فقط یک نفر است که می‌تواند به روند کنونی خاتمه دهد و مانع از پیروزی ایران در سوریه شود: “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا. او همان کسی است که به وضوح گفت: دوست (ایران) دوست من (روسیه)، همچنان دشمن من باقی می‌ماند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *